- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان خبرداد:سازش پرونده ها، افزایش آرامش طرفین پرونده و کاهش ورودی پرونده ها به محاکم قضایی استان از جمله نکات مثبت ارجاع پرونده ها به شعب ویژه صلح و سازش

ارجاع هرچه بیشتر پرونده ها از دادگستری ها و دادسراها به شعب ویژه صلح و سازش
البرز گلستان/صبح امروز جلسه شورای معاونین قضایی استان گلستان با حضور اعضا در دفتر رئیس کل دادگستری استان گلستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای حل اختلاف گلستان؛ جلسه شورای معاونین قضایی استان با حضور رئیس کل دادگستری گلستان، معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف استان در دفتر رئیس کل دادگستری گلستان تشکیل شد.
رئیس کل دادگستری گلستان دراین جلسه از قضات و دادستان های سراسر استان خواست تا در ارجاع هرچه بیشتر پرونده ها از دادگستری ها و دادسرا به شعب ویژه صلح و سازش شوراهای حل اختلاف اهتمام ورزند.
هادی هاشمیان افزود: سازش پرونده ها، افزایش آرامش طرفین پرونده و کاهش ورودی پرونده ها به محاکم قضایی استان را از جمله نکات مثبت ارجاع پرونده ها به شعب ویژه صلح و سازش برشمرد.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵۰ درصد پرونده هایی که به این شعب ارجاع داده شده منجر به سارش شده، تاکید کرد: قضات و دادستان ها باید پرونده هایی که در صلاحیت شورا نیست را برای ترغیب طرفین به سازش به شعب ویژه صلح و سازش شوراهای حل اختلاف ارجاع دهند.
رئیس کل دادگستری گلستان در پایان گفت: در همه دادگستری ها و دادسرای استان واحدهای ویژه صلح و سازش شورای حل اختلاف مستقر شده در این شعب رسیدگی پرونده انجام نمی شود و صرفا روی مصالحه طرفین کار می کنند .
گفتنی است هم اکنون ۴۴ شعبه صلح و سازش در داگستری ها و دادسراهای سراسر استان در راستای برقراری صلح و آشتی تلاش می کنند.
انتهای پیام/

0 [1]
0 [1]