حضرت آیت الله نور مفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان به مناسبت۱۶آذر روز دانشجو:امروز دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی را در کنترل تورم انجام داده

به گزارش البرز گلستان آیت اله سیدکاظم نورمفیدی عصر یکشنبه در همایش بزرگداشت روز ۱۶ آذر در جمع دانشجویان دانشگاه گلستان اظهار کرد: قشر دانشجو از ۶۰ سال قبل با تقدیم سه شهید خود را در عرصه سیاسی کشور وارد کرد و امروز نیز حضوری فعال در این عرصه دارد.

امام جمعه گرگان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای واقعه ۱۶ آذر ۳۲ و دیگر شهدای انقلاب اسلامی گفت: البته این روز تاریخی تنها متعلق به قشر دانشجو نیست بلکه این روز به حوزه علمیه نیز تعلق دارد.

آیت اله نورمفیدی اضافه کرد: علمای حوزه علمیه نیز از سال ها قبل از واقعه ۱۶ آذر در عرصه سیاسی کشور و مبارزه با ظلم و ستم پادشاهان و استکبار حضوری فعال داشتند که ‘تحریم تنباکو توسط آیت اله میرزای شیرازی، مبارزات آیت اله مدرس علیه رضا شاه و آیت اله شیخ فضل اله نوری در نهضت مشروطه’ از آن جمله اند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر نقش بسیار تأثیرگذار این دو مرکز علمی کشور یعنی حوزه و دانشگاه در حوزه های مختلف کشور تصریح کرد: اگر حوزه علمیه نو و به روز نشود و یا اگر دانشگاه از دین و ارزش های آن فاصله بگیرد، هرگز نمی توانند رسالت خطیر خود را در عرصه های مختلف اجتماع بخوبی انجام دهند.

امام جمعه گرگان همچنین خاطرنشان کرد: این دو مرکز مهم برای انجام هر چه بهتر رسالت سنگین خود باید چند ویژگی مهم را سرلوحه خود قرار دهند که ‘واقع بین آرمانگرا بودن، علم اندوزی برای پیشرفت کشور و استکبارستیزی’ از آن جمله است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با ذکر چند مثال از واقعیت های موجود در جهان از جمله ‘وجود آمریکا و اسرائیل و خوی استکباری آنان، واقعه کربلا و انقلاب اسلامی’ گفت: باید بدرستی این واقعیت ها را که قابل انکار نیستند و نیز ماهیت آن ها را شناخت.

آیت اله نورمفیدی افزود: این که آمریکا و اسرائیل قدرتمند و خوی استکباری دارند دلیلی برای عدم مقابله و مبارزه با آنان نیست بلکه باید متناسب با آرمان های اسلامی و انقلابی خود با آنان مبارزه کرد.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: در بحث قیام عاشورا و انقلاب اسلامی نیز باید ماهیت این دو واقعه بدرستی برای مردم و جوانان تبیین شود، زیرا امام حسین (ع) و امام خمینی (ره) با شناخت صحیح واقعیت های زمان خویش، متناسب با آرمان های والای اسلامی به مقابله با طاغوتیان پرداختند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، علم آموزی را دومین ویژگی دانشگاهیان و حوزه های علمیه دانست و اضافه کرد: امروز کشور نیازمند پیشرفت است و راه پیشرفت نیز از علم می گذرد البته علمی که بیشتر بازار محور و رافع مشکلات و نیازهای کشور در حوزه های مختلف باشد.

آیت اله نورمفیدی گفت: در بحث علم آموزی نقش دانشگاهیان کمی پررنگ تر از حوزه است زیرا بسیاری از مشکلات از جمله مسائل اقتصادی و توسعه ای از مسیر علم دانشگاهی قابل رفع است.

امام جمعه گرگان با تأکید بر این که باید کشور را به قله پیشرفت برسانیم تصریح کرد: امروز کشور در سایه تلاش همه دولت های انقلاب به پیشرفت های خوبی در حوزه های مختلف رسیده است اگر چه برخی اشکالات هنوز هم وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان همچنین با اشاره به مذاکرات ایران با کشورهای ۱ + ۵ گفت: با این که تیم مذاکره کننده ایران با قدرت و عقلانیت در مقابل ۶ قدرت ایستاده و از حق ملت دفاع می کند و رهبری نیز بارها از این تیم حمایت کرده است اما عده ای همچنان انتقاد می کنند.

آیت اله نورمفیدی با بیان این که به نظر من این عده اصلا انقلابی نیستند، خاطرنشان کرد: امروز کشور به توسعه و پیشرفت نیاز دارد و همه جریان ها و سلیقه های سیاسی باید در کنار هم به تحقق این مهم کمک نمایند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی را در کنترل تورم انجام داده و اکنون تلاش می کند اقتصاد را از رکود خارج نماید و در این راه همه باید دولت را کمک کنند.

امام جمعه گرگان استکبارستیزی را ویژگی سوم دو قشر دانشجو و حوزه دانست و افزود: استکبارستیزی که یک مسئله قرآنی نیز هست باید همواره مورد توجه قشر دانشجو و حوزه قرار گیرد و در این خصوص شناخت صحیح استکبار ضروری است.

آیت اله نورمفیدی خاطرنشان کرد: امروز رسالت دانشجو و حوزه در شناخت استکبار و مقابله با آن نسبت به گذشته صد برابر شده است زیرا استکبار از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون و به شیوه های مختلف به انقلاب اسلامی ضربه زده است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان اضافه کرد: با وجود همه توطئه های استکبار، ملت ایران به مسیر پیشرفت و اقتدار خویش ادامه می دهد و انقلاب را به این جایگاه فعلی رسانده و امروز نسل دانشجو و حوزه وظیفه دارد این مسیر را تا رسیدن به قله های پیشرفت ادامه دهد.

در این همایش که با یک ساعت تأخیر آغاز شد قرار بود استاندار گلستان نیز سخنرانی داشته باشد که به دلایلی یک ساعت قبل از آغاز مراسم، حضور ایشان منتفی اعلام شد.

فاطمه یوسفی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گلستان و نیز معاون دانشجویی و فرهنگی این دانشگاه در سخنانی کوتاه به بیان هدف برگزاری این همایش و نقش جنبش دانشجویی در استکبارستیزی پرداختند.

همچنین در پایان این مراسم از تعدادی دانشجوی برتر دانشگاه گلستان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

هم اینک ۲۱ انجمن علمی، ۱۰ کانون فرهنگی، ۱۴ نشریه و سه تشکل سیاسی در دانشگاه گلستان با افزون بر سه هزار دانشجو فعال هستند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۳:۵۷ ب.ظ

دیدگاه