ضمیر فرماندار ورئیس ستاد انتخابات شهرستان آق قلا از آمادگی کامل این شهرستان برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد

البرز گلستان/ به مناسبت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا  امانگلدی ضمیر فرماندار شهرستان آق قلا در مصاحبه ای با  اصحاب رسانه ، خبرنگاران و مدیران فضاهای مجازی استانی و شهرستانی  در سالن اجتماعات فرمانداری شرکت کرده و ضمن تبین سیاستهای فرمانداری در راستای برگزاری انتخابات، گزارشی از روند کارتوسعه ا ی فرمانداری شهرستان ارائه کرد  ضمیردر این نشست ضمن بیان اینکه شما خبرنگاران زبان گویای مردم می باشیدو آنچه که برای مردم مهم است بیان می کنیداظهار کرد:آق قلا بستر توسعه ای دارد

وی افزود : شهرستان آق قلا از تخصیص ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار به واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل این شهرستان در سال گذشته بهره مند شدند و  بزرگترین شهرک صنعتی استان با ۲۵۰ واحد تولیدی و صنعتی در این شهرستان مستقر می باشد و در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و تلاش دولتمردان “تدبیر و امید” ، توانستیم ۷۷ درصد از واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگردانیم و در حال حاضر اکثر واحدهای مستقر در این شهرک با ظرفیت اسمی خود در حال تولید می باشند. در کنار این شهرک نیز شهرک هزار هکتاری اترک وجود دارد که با آماده سازی بستر های مناسب و شبکه های زیر ساخت با توجه به موقعیت بسیار خوب منطقه آزاد اینچه برون ، امید آن می رود گام های بلندی در زمینه توسعه و رونق تولید و اشتغالزائی پایدار شهرستان برداشته شود.

وی شهرستان آق قلارا دارای ۱۳۴ هزار نفر جمعیت که  دارای دو شهر آق قلا و انبار الوم و ۷۶ روستا با پراکندگی  ۳۰ درصد از این جمعیت در نقاط شهری و ۷۰ درصد مابقی در روستاهای شهرستان نام برد.

فرماندار شهرستان آق قلا تنوع قومیتی با مذاهب مختلف و همزیستی توام با وحدت در کنار همدیگر را مثال زدنی بیان کرد و افزود : در شهرستان آق قلا ۸۰ درصد ترکیب قومیتی را ترکمن و بلوچ با مذهب تسنن و ۲۰ درصد از آن را فارس و سیستانی با مذهب تشیع شامل می شود که در کنار هم با اتحاد ، برادری ، صفا و صمیمیت زندگی می کنند.

وی ” عطا آباد را مصداق بارز تحقق اقتصاد مقاومتی و تنها روستا فاقد افراد بیکار در سطح استان گلستان” بیان کرد و افزود : استقرار ۹۲ کارگاه مبل سازی و ۱۴۰۰ شغل ایجاد شده در کنار خانواده ها که به نوعی امنیت اجتماعی را در این منطقه بوجود آورده است  به واسطه این صنعت و خوشه های آن اتفاق افتاده است و منجر به آن شد با تشکیل شرکت تعاونی ، مجوز احداث شهرک صنعتی خصوصی مبلمان ، اخذ و در حال حاضر در مرحله مکان یابی احداث این شهرک هستیم.

فرماندار شهرستان آق قلا از کلنگ زنی بازارچه تخصصی صنایع دستی و فرش با ۱۰۰ غرفه و اشتغالزائی ۲۰۰ نفر در عرصه ۸ هزار متری و اعتبار ۲۰ میلیارد ریال همراه با نصب المان های فرهنگی و تاریخی به صورت پایلوت استانی در آینده ای نزدیک خبر داد و اظهار امیدواری کرد با همدلی و همتی که در مسئولین شهرستانی وجود دارد در هفته دولت سال جاری شاهد افتتاح این مجموعه باشیم.

ضمیر از بازدید ۵۶ روستای این شهرستان و توجه ویژه دولت به روستاها و نقاط محروم خبر داد و ۳۵ هزار متر مربع آسفالت ریزی در سطح روستاها ، احداث مرکز جامع سلامت در ۴ نقطه ، آبرسانی به ۲۳ روستا با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال و نصب ۶۰ ترانس تقویت ولتاژ برق را از اقدامات ارزنده و کارنامه موفق دولت “تدبیر و امید ” در شهرستان آق قلا بیان کرد.

وی همت والای مردم و ظرفیت بسیار خوب خیرین این شهرستان در سطوح ملی و استانی را ستودنی و قابل تقدیر دانست ، کسب رتبه برتر خیرین مدرسه ساز با ساخت ۵ مدرسه تمام مشارکتی ، افتتاح کلینیک تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان آق قلا ، سیستم نوبت دهی تلفنی با حضور وزیر محترم بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و همچنین ۲ پروژه مرکز جامع سلامت با ۳۰ میلیارد اعتبار را از خصوصیات بارز مجمع خیرین سلامت شهرستان آق قلا بیان نمود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان آق قلا از آمادگی کامل این شهرستان برای برگزاری رویداد ملی و حساس پیش رو “دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ” خبر داد و برقانون دانی ، قانونمندی و رعایت اصل بی طرفی مجریان تاکید کرد.

وی از ثبت نام ۶۴۵ نفر داوطلب شرکت در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان آق قلا خبر داد و افزود : از مجموع ثبت نام کنندگان تعداد ۱۴ نفر انصراف خود را از ادامه حضور در این دوره از انتخابات اعلام نمودند و از ۶۳۱ داوطلب باقی مانده ۶۱۷ نفر معادل ۹۷/۸ درصد در هیات نظارت تائید صلاحیت و ۱۴ نفر رد صلاحیت شدند.

فرماندار شهرستان آق قلا ، نیروی انتظامی را مسئول برقرای نظم و تامین کننده امنیت شعبات اخذ رای عنوان کرد و از استقرار ۱۱۳ صندوق در این شهرستان و همکاری قریب ۲ هزار نفر در برگزاری انتخابات پیش رو خبر داد.

وی به نقش تاثیر گذار علماء و روحانیون منطقه در مشارکت حداکثری اشاره داشته و از برگزاری همایش بزرگ علمای تشیع و تسنن و همچنین نشست با جوانان دراین هفته خبر داد.

این مقام مسئول ، جمعیت واجد شرایط رای دادن این شهرستان را ۶۵ درصد و رای اولی ها را ۹ درصد عنوان کرد و از برگزاری ۲ همایش با حضور دانش آموزانی که برای بار اول در صحنه انتخابات وارد می شوند خبر داد.

“ضمیر فرماندار آق قلاهر روستا یک حوزه انتخابیه دانست ” و به حساسیت بالای این مرحله از انتخابات اشاره داشت و تصریح کرد : به فضل الهی با همدلی و هماهنگی همه مجریان و دست اندر کاران این امر و آماده نمودن بستر مناسب برای مشارکت حداکثری مردم شاهد برگزاری انتخاباتی سالم با رعایت مر قانون و انتخابات افراد اصلح باشیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۴:۴۷ ب.ظ

دیدگاه