فرمانی مدیر کل استاندارد استان گلستان خبرداد: همه دستگاه‎های اجرائی دارای آسانسور فاقد تائیدیه باید تا پایان شهریور ماه سال ۱۳۹۶ به دریافت تائیدیه اقدام کنند

البرز گلستان/محمود فرمانی مدیر کل استاندار گلستان  در نشست رئیس سازمان ملی استاندارد با نیروهای حوزه استاندارد گلستان اظهار داشت: امروز با دستور اصلی گزارش اجرای طرح‎های خاص که شامل بازرسی جایگاه‎های CNG، بازرسی آسانسورهای اماکن عمومی، آزمون آب شرب، آزمون بلانکیت در آرد و خمیر نان و بررسی تناسب آرد و نان این جلسه را تدارک دیده‎ایم.

وی به گزارش عملکرد استاندارد استان گلستان در سال ۱۳۹۵ اشاره کرد و افزود: در حوزه اندازه‌شناسی ۶۴۹ باسکول سنگین، آزمون وسایل سنجش سبک ۹ هزار و ۵۳۱ مورد، در آزمون نازل‎های سوخت مایع در استان یک‌هزار و ۴۳۹ نازل را مورد بازرسی قرار دادیم.

مدیر کل استاندارد استان گلستان، با اشاره به تدوین ۳۴ استاندارد ملی در استان که بیش از ۱۷۰ درصد برنامه است، افزود: از این میزان ۵۰ درصد توسط شرکت‎های خصوصی و دانش‎بنیان انجام شده است.

فرمانی با بیان اینکه ۹ هزار و ۵۸۳ ساعت آموزش مدیریت کنترل کیفیت داشتیم، افزود: در حوزه ارزیابی انطباق ۹۵ پروانه با نشان استاندارد صادر شده و ۸۳۳ بازرسی از واحدهای تولیدی تحت پوشش انجام شده و از واحدهای خدماتی تحت پوشش نیز ۹۶۸ مورد بازدید داشتیم.

وی اظهار کرد: ۷۶ اظهارنامه وارداتی در استان گلستان مورد ارزیابی قرار گرفت و ۴۶ مورد آزمون تائید صلاحیت را انجام دادیم.

مدیر کل استاندارد استان گلستان گفت: در مجموع در سطح استان گلستان ۳۰ شرکت با ما در بخش خصوصی همکاری می‎کنند که ۲۵ آزمایشگاه همکار تمدید تائید صلاحیت داشتند.

فرمانی اظهار داشت: از حدود ۶۲ جایگاه CNG  که در استان گلستان داریم ۶۰ درصد در اختیار شهرداری‎ها و ۴۰ درصد در اختیار بخش خصوصی است.

وی گفت: ۵۸ جایگاه رفع نواقص بحرانی و ۴ مورد هنوز دریافت نکردند که یکی از این جایگاه‎ها در حال اخذ این اصلاحی است و ۳ مورد دیگر غیرفعال هستند.

مدیر کل استاندارد استان گلستان با اشاره به اینکه در بین استان‎ها در حوزه استانداردسازی جایگاه سی‎ان جی جزء ۳ استان برتر هستیم، افزود: به عنوان نخستین مصوبه پیشنهادی در پایان شهریور سال ۱۳۹۶ وقت داده شود که جایگاه CNG بتوانند مجوز لازم را کسب کنند.

وی به تائیدیه‎های آسانسور در سنوات گذشته اشاره کرد و افزود: در سال ۱۳۹۳ اوج تائیدیه ما بود که ۶۲۳ مورد تائیدیه صادر شد و در سال گذشته نیز ۵۶۹ تائیدیه انطباق آسانسور را صادر کردیم.

فرمانی افزود: برخی از شهرها تعداد تائیدیه‎های انطباق آسانسور کم است و این بیناگر این که برخی از شهرداری‎ها ارجاع برای این تائیدیه را در پایان کار رعایت نمی‎کنند و باید تاکید شود همه شهرداری‎ها پایان کار ساختمانی خود را با تائییدیه انطباق آسانسور مشروط کنند.

وی اظهار داشت: در سال ۱۳۹۵ حدود۴۵ آسانسور را بازرسی کردیم که ۹ مورد آن عدم شمول خورده و پروانه ساختمانی آنها قبل از سال ۱۳۸۲ بوده است.

مدیر کل استاندارد استان گلستان گفت: همه دستگاه‎های اجرائی که دارای آسانسور فاقد تائیدیه هستند باید تا پایان شهریور ماه سال ۱۳۹۶ به این مهم اقدام کنند.

وی به آزمون بلانکیت در آرد و خمیر نان اشاره کرد و افزود: ۱۰۰ نمونه خمیر نانوایی را از سطح استان گلستان جمع‌آوری کردیم و آزمون بلانکیت را برای این خمیرها انجام دادیم که در هیچ یک از خمیرهای نمونه‎برداری شده از بلانکیت استفاده نشده بود.

مدیرکل استاندارد استان گلستان افزود: ۱۱۸ مورد آرد مصرفی نانوایی با نانی که تولید می‎کنند بررسی کردیم و متاسفانه در همه نانوایی‎های غیر بربری از آرد نامناسب استفاده می‎کنند.

وی با اشاره به اجرای ۴ طرح خاص در سال ۱۳۹۶ اظهار کرد: برای امسال آزمون استاندارد ملی در آب گرگان، آزمون بلانکیت در قندها، اندازه‌گیری شیرین‌کنندگان مصنوعی در فرآورده‎های یخی گروه ۶، اندازه‌گیری سرب در لوازم آرایشی و بهداشتی، اندازه‌گیری باقیمانده سموم و دفع آفتات نباتی در میوه‎های فصل منطقه گرگان را پیشنهاد دادیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲:۰۰ ب.ظ

دیدگاه