- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

رسولی معاون آمار و فناوری دادگستری گلستان خبرداد:دادگستری گلستان جزو سه استان پیشتاز کشور در استفاده از سیستم مدیریت پرونده های قضایی

آق قلا پیشتاز در حذف کاغذ و قلم از محاکم
البرز گلستان/معاون آمار و فناوری دادگستری گلستان می گوید : باتلاش کارکنان قضایی و اداری حوزه قضایی آق قلا ، استفاده از قلم و کاغذ در محاکم این شهرستان به حداقل رسید .
حجت الاسلام سید محسن رسولی افزود: بررسی ها نشان می دهد ، این شهرستان در ماه های بهمن و اسفند ۹۵ ، در استان اول شد در حالیکه در ماه های قبل رتبه ی پایینی داشت.
رسولی افزود : برای به حداقل رساندن استفاده از قلم و کاغذ در محاکم ، سیستم مدیریت پرونده های قضایی ( سمپ ) از سال ۸۵ در سراسر کشور راه اندازی شده است که در قالب آن همه مراحل رسیدگی به پرونده ها از زمان ثبت دعاوی تا صدور حکم نهایی ، سیستمی انجام می شود .
وی گفت : به این ترتیب مردم با شناسه ای که به آنان داده می شود در منزل می توانند از روند رسیدگی به پرونده های خودمطلع شوند و نیاز به مراجعه حضوری به دادگاه ندارند.
به گفته رسولی : دسترسی راحت تر به پیشینه پرونده ها و دسترسی به روز و جامع به اطلاعات و آمار برای استفاده در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های کلان قوه قضاییه ، از دیگر مزایای استفاده از سیستم مدیریت پرونده ها ست.
دادگستری گلستان جزو سه استان پیشتاز کشور در استفاده از سیستم مدیریت پرونده های قضایی است .
پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل گلستان

+1 [1]
0 [1]