- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

جعفری رییس شوراهای حل اختلاف گلستان از مختومه شدن بیش از ۵ هزار پرونده در نخستین ماه سال جاری در شعب شورا خبر داد

مختومه شدن بیش از ۵ هزار پرونده در شورای حل اختلاف گلستان
البرز گلستان/رییس شوراهای حل اختلاف گلستان از مختومه شدن بیش از ۵ هزار پرونده در نخستین ماه سال جاری در شعب شورا خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شورای حل اختلاف گلستان؛ احمد جعفری معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف گلستان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف گفت: در اولین ماه فصل بهار پنج هزار و ۶۸۴ فقره پرونده به شعب شورای حل اختلاف استان وارد شده که این تعداد نسبت به فروردین ماه سال ۹۵ رشد ۷٫۸ درصدی را نشان می دهد.
وی در ادامه افزود: از کل پرونده های وارده ۱۲۷۲فقره با پا در میانی اعضای شورا منجر به سازش شده است.
جعفری از مختومه شدن پنج هزار و ۱۱۴ فقره پرونده نیز خبر داد و گفت :با قانونمند شدن نحوه ارجاع پرونده ها به شعب شورای حل اختلاف از ورود پرونده های خارج از صلاحیت به شعب شورا جلوگیری شده است.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری گلستان افزود: بیشترین میزان ورودی در دعاوی حقوقی پروندهای دعاوی مالی و حصر وراثت می باشد .
جعفری گفت: در استان گلستان ۶۸۴ نفر که اکثرا تحصیلات کارشناسی دارند در ۱۰۴شعبه شهری و ۳۵شعبه روستایی در حال خدمت رسانی به مردم شریف استان می باشند.
رئیس شورای حل اختلاف گلستان در پایان اظهار داشت: در سال ۹۶ سعی خواهد شد تا کیفیت رسیدگی به پرونده ها در شوراهای حل اختلاف هر چه بیشتر ارتقاء یابد و در این خصوص اقداماتی از قبیل آموزش عملی و کارگاهی اعضای شورا، بازرسی های دوره ای و … در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/

0 [1]
0 [1]