دکتر مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان دردیداراعضای شورای هماهنگی ونمایندگان جامعه کاربا امام‌جمعه موقت گرگان از فعالیت۴۰ درصد جمعیت استان در بخش کارگری خبرداد

البرز گلستان/به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، دکتر سعید مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در دیدار نمایندگان جامعه کار و تلاش استان با امام‌جمعه موقت گرگان به مناسبت هفته کار و کارگر، اظهار کرد: از جمعیت یک‌میلیون و ۹۰۰ هزارنفری استان، ۲۴۳ هزار نفر بیمه‌شده تأمین اجتماعی هستند.

وی افزود: به میزان بیمه‌شده‌های تأمین اجتماعی استان کارگرانی وجود دارند که تحت پوشش بیمه قرار ندارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تصریح کرد: مسائلی که کارگران با آن دست و پنجه نرم می‎کنند حقوق و مزایا است متاسفانه میانگین حقوق کارگران گلستان به دلیل فقدان صنایع بزرگ و مادر پایین‎تر از استان‎های کشور است، اکثر فعالیت کارگران در بخش خدمات صنفی است و کشش بازار برای پرداخت حقوق بالا امکان‎پذیر نیست.

مازندرانی خاطرنشان کرد: به‌رغم مشکلات موجود در حوزه حقوق و مزایای کارگری در استان، کارگران گلستانی همراهی خوبی با انقلاب و دولت داشته و تنها استانی هستیم که تحصن، اعتراض و اخراج دسته‌جمعی کارگران نداشته‌ایم.

بررسی ۷ هزار پرونده شکایت کارگری

وی بیان کرد: سال گذشته بیش از ۷ هزار شکایت و پرونده کارگری تشکیل شد که خوشبختانه ۴۵ درصد شکایات و مشکلات کارگری با سازش حل شد اما با توجه به وضعیت خاص اقتصادی، بخشی از افراد مجبور به ترک کار و اخراج شدندکه تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند تا وضعیت مناسب برای آنها فراهم شود و به چرخه اقتصادی برگردند.

به گفته مازندرانی همچنین در سال گذشته به‌منظور توانمندسازی نیروی کار در استان، ۲۷ هزار کارگر توسط فنی و حرفه‌ای گلستان آموزش‌دیده‌اند.

وی اضافه کرد: در گلستان ۵۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی فعالیت می‌کنند که حدود ۴۶۰ مورد از آن‌ها در حوزه کارگری فعال هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بابیان اینکه ۴۰ درصد جمعیت استان در بخش کارگری فعالیت می‌کنند، ادامه داد: هم‌اکنون یک‌میلیون و ۲۳۰ هزار گلستانی تحت پوشش بیمه سلامت هستند که بالغ‌بر ۲۰۰ هزار نفر از آن‌ها تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نبوده‌اند.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲:۳۸ ب.ظ

دیدگاه