نیک نیا مدیر کل تامین اجتماعی گلستان از تحت پوشش داشتن بیش از۴۴ هزار و ٢٩٨ کارگاه در سطح استان با ١۶٠ هزارو ۶۵۴ نفر بیمه شده اجباری در این واحدهاخبرداد

البرز گلستان/اداره کل تامین اجتماعی استان گلستان با ١٣ شعبه اجرائی ، ۶ شعبه اقماری و ٣ کارگزاری رسمی تا پایان اسفند ماه ١٣٩۵ عهده دار ارائه تعهدات و خدمات به٢۴٣ هزارو ٢٠٨ بیمه شده اصلی و ٣۵ هزار و ١۵٠ نفر مستمری بگیر است .

تامین اجتماعی استان گلستان بیش از۴۴ هزار و ٢٩٨  کارگاه را در سطح استان تحت پوشش داشته و ١۶٠ هزارو ۶۵۴  نفر بیمه شده اجباری در این واحدها از تعهدات بیمه ای برخوردار هستند.

همچنین ١۶ هزارو ۶١٣  نفر بیمه شده مشاغل آزاد ، ٩  هزارو ۶۶٣  نفر بافنده ،‌  ١٨ هزارو ١۴٢   نفر راننده ، ۵ هزار و ٩۶٠   نفر بیمه شده اختیاری ،‌١٨ هزار و ٧٩٢ و ١٩ هزار و ٣٢٨  نفر کارگران ساختمانی ، بزرگترین گروه های بیمه ای مشمول تامین اجتماعی در استان را تشکیل می دهد.

اداره کل تامین اجتماعی گلستان در سال گذشته به منظور ارائه تعهدات بلند مدت خود در قالب انواع مستمری ها بالغ بر ۴ هزار و ۳۸۰میلیارد  ریال شامل  ۲ هزارو ۹۸۵ میلیارد ریال مستمری بازنشستگی ، یکهزارو ۶۵۳ میلیارد ریال مستمری های از کارافتادگی و بازماندگان پرداخت کرده است .

همچنین صدور ٢١ هزار و ٢٠٠ فقره اسناد کوتاه مدت با هزینه ای بالغ بر ١١٠ میلیارد ریال که عمده ترین آنها شامل ۶ هزار و ٧٨۵  فقره هزینه اروتز و پروتز ،   ٧ هزار و ١١٠  فقره دستمزد ایام بیماری ، ٣ هزار و ۵۵۴   فقره کمک هزینه بارداری و ٢ هزار و ٢٢٩ مورد کمک هزینه ازدواج است.

صدور و تجدید افزون بر ۴٢٣ هزار و ۵۶٨ هزار جلد دفترچه درمانی و برقراری سه هزار و ١٠۵ مورد بیمه بیکاری با هزینه ای بالغ بر ۴۴٨ میلیارد و ١٠١ میلیون ریال از جمله تعهدات دیگر تامین اجتماعی استان است.

شایان ذکر است هم اکنون ٢٠هزار و ٨٧٩  نفر بازنشسته ، دو هزار و ٧١۵ نفر از کارافتاده و٢٣ هزار و ۶٨٣  نفر بازمانده در زمره مستمری بگیران گلستان همه ماهه  مستمری دریافت و از خدمات تامین اجتماعی استان بهره می برند

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۸ ق.ظ

دیدگاه