دکتر فاضل رئیس علوم پزشکی گلستان ازپیگیری مجدانه ساخت بیمارستان ۱۰۰۰تختخوابی گرگان و ۸۰۰ تختخوابی گنبدکاووس توسط خبرداد

البرز گلستان :نشست خبری دکتر فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان به مناسبت هفته سلامت با حضور اصحاب رسانه استان در سالن اجتماعات دانشگاه برگزار شدودکتر فاضل  گفت: دانشگاه  مصمم بدنبال ساخت بیمارستان ۱۰۰۰تختخوابی گرگان و بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی در گنبدکاووس می باشد.

وی همچنین از سرکشی ها ی خود جهت بازردید از مراکز درمانی و بهداشت  اظهارکرد: در طول چند ماه انتصاب بیش از۴۰ بازدید از بیمارستان ها و مراکز  داشته‌ام و از نزدیک مشکلات و نقاط قوت را رصد کرده ام.

دکترفاضل  در باره وضعیت پیگیری بودجه تاکید کرد: در وزارتخانه  بودجه‌ها به صورت مشخص به استان‌ها اختصاص داده می‌شود و لی سعی کردم برای استان بدنبال منابع و تجهیزات  و جذب منابع به وزارت نیز می روم .

وی در بار افزودن تخت به ظرفیت های بیمارستان بیان کرد: برای افزودن تخت بیمارستانی می بایست مسایل دیگری مانند نیروی انسانی و منبع مالی نیزدرنظرگرفته شود .

دکترفاضل بیان کرد: برای هر پروژه تفاهم‌نامه، موافق اصولی سازمان برنامه و بودجه و شرایط خاص نیاز است و اینگونه نیست که اقدامات یک شبه انجام شود چه بسا که شروع بسیاری از پروژه‌ها حداقل از هشت سال پیش بوده و ساخت یک  بیمارستان‌ شرایط خاص خودش را دارد.

رئیس دانشگاه تصریح کرد:عملیات اجرایی ساخت اورژانس بیمارستان پنجم آذر شروع شده است و با تمام توان در حال پیگیری آن هستیم اما باید کار بر اساس اصول پیش برود تا مشکلی پیش نیاید.

وی تاکید کرد: امسال ارتقاء آموزش جزء اولویت‌های  دانشگاه است و در تلاش هستیم تا دانشکده داروسازی هم فعالیتش انجام شود.همچنین کلنگ احداث سلامتکده طب سنتی امروز به زمین زده می شود

رئیس دانشگاه ضمن بیان اینکه امسال اورژانس هوایی در استان گلستان فعال می شود و ما بدنبال اخذ مجوزها هستیم گفت: سه مرکز پیشگیری از سرطان را در گرگان و گنبدکاووس امسال راه‌اندازی خواهیم کرد و در تلاش هستیم این مراکز درتمام شهرها راه‌اندازی شود.

وی گفت: امسال بسیج سلامت نوروزی یک هزار و ۱۵ تصادفی و سه مورد فوتی داشتیم که یکی در محل و دو مورد در حین انتقال بوده است و ما در همه مراکز دارای رسیدگی ویژه تصادفات هستیم و کوتاهی در این خصوص انجام نشده است.

وی اظهار کرد: پارسال ۱۹۴ هزار نفر در بیمارستان های گلستان بستری شدند که با وجود کاهش هزینه های درمانی با اجرای طرح تحول سلامت، حدود ۱۳ هزار نفر از تخفیف ویژه در پرداخت هزینه ها نیز بهره مند شدند.
وی بیان کرد: سال گذشته ۱۴۶ میلیارد ریال برای کمک به درمان این خانواده های نیازمند تخفیف داده شد ودر مواردی هزینه های اندک درمانی آنان نیز گرفته نشد.
رئیس علوم پزشکی گلستان افزود: یکی دیگر از خدمات دولت در نتیجه اجرای طرح تحول سلامت، حذف همه هزینه های بیماران ناشی از تصادفات بود که دولت در سال گذشته بیش از ۷۰ میلیارد ریال برای درمان بیماران و مصدومان ناشی از حوادث در هزینه کرد.
دکتر فاضل افزود: دولت با وجود افزایش فراوان هزینه های وزارت بهداشت به دلیل اجرای طرح تحول سلامت و کاهش هزینه های مردم و بالارفتن هزینه های دولت و همچنین طلب فراوان از شرکت های بیمه گذار، بدون وقفه خدمات درمانی لازم را با مجهز شدن به تجهیزات روزآمد ارائه می کند.
فاضل در درباره شایعات خروج  تجهیزات بیمارستانی از این بیمارستان به بیمارستان‌های دیگر شهرهای استان، گفت : هیچ تجهیزاتی  را از بندرگز منتقل نکردیم و نمیدانم چرا این شایعات منتشر می‌شود و همه امکانات چشم‌پزشکی و بیمارستانی آنجا وجود دارد و بندرگز دومین تعداد متخصصان چشم‌پزشکی را دارد
دکترفاضل بیان کرد: پس از گرگان، بیمارستان بندرگز مرکز درمان چشم پزشکی گلستان است و با ۵ متخصص چشم پزشکی، خدمات مورد نیاز بیماران استان و استان های اطراف را ارائه می دهد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۶:۲۳ ق.ظ

دیدگاه