دکتر مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از برگزاری ۲۶ برنامه استانی و ۱۴۴ برنامه شهرستانی در هفته کار و کارگر در استان خبرداد

دکتر مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از برگزاری ۲۶ برنامه استانی و ۱۴۴ برنامه شهرستانی در هفته کار و کارگر در استان خبرداد
البرز گلستان/ دکتر سعید مازندرانی در نشست خبری خبرنگاران استان با بیان اینکه از ۵ الی ۱۱ اردیبهشت ماه به عنوان هفته کار و کارگر نامگذاری شده است، گفت: همه ساله در این هفته با اجرای برنامه های مختلف از زحمات جامعه بسیار زحمتکش و پرتوان کارگری تقدیر می شود.
وی تصریح کرد: جامعه کارگری ما همواره چه در دوران انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و چه در زمان وضع تحریم ها، در همه مراسمات و 6A2O9969مناسب های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پیشگام بوده و همگام با اقشار مختلف جامعه در صحنه حاضر هستند.مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: امسال ۲۶ برنامه استانی و ۱۴۴ برنامه در شهرستانی در طول هفته کار و کارگر برگزار خواهد شد که سعی کردیم این برنامه‎ها درون زا باشد و توسط جامعه کارگری با کمک کارفرماها اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه های این هفته از روز سه شنبه ۵ اردیبهشت ماه آغاز می شود، گفت: این روز با نام “کارگران، اسلام ناب محمدی(ص)، ایمان و امید” نامگذاری شده و برنامه هایی از جمله برگزاری مسابقه فرهنگی بهترین ایده در خصوص اقتصاد مقاومتی و مسابقه کتابخوانی در این روز برگزار می شود.

دکترمازندرانی افزود: در طراحی برنامه ها هفته کار و کارگر از همه پتانسیل های موجود در جامعه کار و تولید از جمله ادارات دولتی، تشکلات کارگری و کارفرمایی، بخش های غیر رسمی و غیر دولتی و کارفرماها استفاده شده تا برنامه های این هفته هر چه باشکوه تر برگزار شود.

دکترمازندرانی با بیان اینکه روز چهارشنبه با نام “کارگران، ولایت، اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال” نامگذاری شده است، افزود: حضور مدیران این اداره کل در یک واحد‎های کارگری و دیدار با استاندار گلستان و نماینده ولی فقیه در استان گلستان از جمله برنامه های تدوین شده در دومین روز هفته کار و کارگر گلستان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: دیدار و سرکشی از خانواده معزز شهدا، عطرافشانی گلزار شهدای گمنام، برپایی پایگاه سنجش سلامت کارگران، افتتاح شرکت تعاونی توسعه روستایی چشمه‎زار گلستان و غربالگری سلامت کارگران از جمله برنامه های سومین روز از هفته کار و کارگر گلستان است که با نام “کارگران، تامین اجتماعی، ایمنی و بهداشت” نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه حضور در میادین نماز جمعه و سخنرانی در مصلی‎های استان، پیاده روی بزرگ خانوادگی و دیدار نمایندگان کار و تلاش استانphoto_2017-04-23_15-49-34 با مقام معظم رهبری و رییس جمهور از برنامه های چهارمین روز این هفته است که با عنوان “کارگران، مهارت، معنویت و نشاط اجتماعی” نام گذارش شده، تصریح کرد: شنبه ۹ اردیبهشت با نام ” کارگران، زنان کارگر، تعالی خانواده و مسئولیت اجتماعی ” نامگذاری شده و برنامه های از جمله نشست علمی با حضور نخبگان استان، حضور در جشن های واحدهای کارگری، معرفی اسطوره های جامعه کار و تلاش به صدا و سیما و بازدید و سرکشی از کارگاه های موفق زنان سرپرست خانوار برای پنجمین روز از هفته کار و کارگر استان برنامه ریزی شده است.

دکترمازندرانی درادامه گفت: یکشنبه ۱۰ اردیبهشت با عنوان “کارگران، بسیج کارگری، ایثار و مقاومت” نامگذاری و برنامه هایی چون برگزاری اختتامیه مسابقات ورزشی، دیدار با خانواده معظم شهدا، بازدید از شرکت گلستان کاغذ پرشیا، تجلیل از نمونه های کار و تلاش شهرستان ها در ششمین روز هفته کار و کارگر گلستان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: افتتاح دفتر بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون و برگزاری همایش متمرکز گرامیداشت هفته کار و کارگر و تقدیر از برترین های کار و تلاش استان از جمله برنامه های روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت که مصادف با روز جهانی کارگر است، برگزار می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: در طول سال برنامه های مختلفی برای تجلیل از جامعه کارگری استان برگزار می شود ولی در این هفته به صورت ویژه از زحمات این قشر پرتلاش تقدیر می شود.

در خاتمه از خبرنگاران برتر در این عرصه تقدیر و قدردانی کرد

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۹ ق.ظ

دیدگاه