هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان ازحفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغی به صورت ویژه در دستور کار امسال شورای حفظ حقوق بیت المال استان خبرداد

البرز گلستان /برگزاری نخستین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان در سال ۹۶ // حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغی به صورت ویژه در دستور کار امسال شورای حفظ حقوق بیت المال گلستان
نخستین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان امروز به منظور اعلام اولویت های امسال این شورا و بررسی روند اجرای مصوبات سال گذشته تشکیل شد .
رئیس کل دادگستری گلستان در نخستین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان در سال جدید با قدردانی از تلاش های سال گذشته دستگاه های عضو این شورا در زمینه حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی و انفال استان گفت : به مدیران دستگاه هایی هم که سال گذشته کم کاری کردند و مصوبات این شورا را اجرا نکردند تذکرات لازم داده خواهد شد .
هادی هاشمیان با تاکید بر این که مصوبات این شورا لازم الاجراست از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست : مصوبات را اجرا و گزارش آن را به دبیرخانه شورا ارسال کنند.
هاشمیان همچنین امروز در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان به سخنان رهبر معظم انقلاب و شعار سال اشاراه کرد و گفت : شورای حفظ حقوق بیت المال استان هم باید در حد توان و ظرفیت های خود برای ایجاد اشتغال در استان تلاش کند.
تاکید دادستان مرکز استان بر تعیین حریم رودخانه زیارت گرگان
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه گفت : مهم ترین اولویت امسال شورای حفظ حقوق بیت المال استان، پیشگیری از تغییر کاربری زمین های کشاورزی و باغی استان است .
حجت الاسلام سید مصطفی حقی درباره مصوبات امروز این شوراهم گفت : یکی از مهم ترین مصوبات امروز تعیین تکلیف حریم رودخانه زیارت گرگان بود .
دادستان حقی افزود : به گفته ی کارشناسان امور آب منطقه ای استان با دیوار سازی این رودخانه ، حریم رودخانه زیارت به ۱۰ متر کاهش می یابد .
به گفته حقی ؛ بیمارستان بندرگز ، صید غیرمجاز و طرح های جنگلداری از دیگر موضوعات مورد بحث جلسه امروز این شورا بود .
وی افزود : اداره منابع طبیعی استان گزارشی از طرح های جنگلداری استان به دبیرخانه شورا ارائه کرد که پس از راستی آزمایی آن توسط اداره کل بازرسی استان ، در جلسه های ،آینده این شورا درباره طرح های جنگلداری و نظارات بر روند فعالیت این طرح ها تصمیم گیری خواهد شد .
دادستان حقی با تاکید بر حفظ ذخایر دریاری خزر برای آیندگان گفت : شورای حفظ حقوق بیت المال استان امسال به صورتویژه موضوع صید غیرمجاز را نیز پیگیری خواهد کرد .
شورای حفظ بیت المال استان به ریاست رئیس کل دادگستری ، دبیری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و عضویت مدیران کل دستگاه اجرایی استان به ویژه دستگاه های متولی حوزه ی منابع طبیعی ، محیط زیست ، آب و راه و شهرسازی تشکیل می شود.
این شورا ماهانه تشکیل جلسه می دهد و به صورت فوق العاده موضوعات مربوط به بیت المال در همه ی حوزه ها به ویژه محیط زیست و منابع طبیعی را بررسی می کند.
پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل گلستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۴ ق.ظ

دیدگاه