طبرسامدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان خبرداد:با ۳۰درصدرشد ،تحقق ۱۱۰ درصدی درآمدهای عمومی مصوب استان در سال۹۵وصول شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان؛
تحقق ۱۱۰ درصدی درآمدهای عمومی مصوب استان در سال ۹۵

البرز گلستان/مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان و دبیر کارگروه درآمد و تجهیز منابع استان از وصول ۱۱۰ درصدی درآمدهای عمومی مصوب استان در سال ۱۳۹۵ خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل، داود طبرسا در گفتگوی خبری با پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل ضمن ارائه گزارشی از عملکرد درآمدهای عمومی استان در سال ۹۵ و مقایسه آن با عملکرد سال قبل افزود: در ۱۲ماهه سال ۹۵ از مبلغ ۴۲۳ میلیاردو ۲۴۹ میلیون تومان مصوب درامدها تحقق۴۶۷ میلیاردو ۲۲۰ میلیون تومان وصولی در استـان را داشته ایم که از این میزان مبلغ ۴۱۵ میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومان معادل ۸۹ درصد به درآمدهای مالیاتی اختصاص داشته است.
به گفته وی تاپایان اسفند ۹۵ حدود ۱۱۰ درصد درآمد مصوب یکساله در استان گلستان وصول شده است که نسبت به یکساله ۹۴ به میزان ۳۰ درصد رشد نشان می دهد.
وی تصریح کرد میزان درآمد مالیاتی پیش بینی شده استانی در سال گذشته ۳۴۳ میلیارد تومان بوده که مبلغ۴۱۶ میلیارد تومان تحقق درآمد مالیاتی داشته ایم که نسبت به مصوب استانی ۱۲۱ درصد تحقق درآمد مالیاتی را شاهد بوده ایم که نسبت به یکساله ۹۴ به میزان ۳۸،۶ درصد رشد نشان می دهد.
ایشان ضمن تشریح درآمدهای مالیاتی استان اظهار داشت : بیشترین سهم درآمد های مالیاتی به مالیات بر درآمد با ۱۳۹ میلیارد و ۱۸۹ میلیون تومان و کمترین به مالیات برثروت با ۱۶میلیارد و ۹۲۳ میلیون تومان تعلق دارد که از کل درآمدهای مالیاتی ۳۳،۵ درصد آن به مالیات بر درآمد ۲۰،۷درصد آن به مالیات بر شرکتهای غیر دولتی و ۳۰،۸درصد آن مالیات بر کالا وخدمات و ۴،۱درصد آن به مالیات بر ثروت اختصاص دارد .
دبیر کارگروه درآمد و تجهیز منابع استان با تشریح سایر درآمدهای استانی که شامل درآمدهای حاصل از انحصارات و مالکیت دولت، درآمد حاصل از خدمات و فروش کالا، درآمدهای حاصل از جرائم و خسارات و درآمدهای متفرقه می‎باشد، گفت: مجموع میزان وصولی این‌گونه درآمدها معادل ۵۱ میلیاردو ۵۹۵ میلیون تومان معادل ۱۱درصد وصولی کل درآمدها بوده است.
وی در ادامه افزود:در دوازده ماهه سال ۹۵ مبلغ ۹۷میلیاردو ۳۱۹میلیون تومان از محل درآمد مالیات بر ارزش افزوده موضوع ردیف درآمدی( ۱۱۰۵۱۲) وصول گردیده است که این رقم معادل ۲۳,۴ درصد از کل درآمدهای مالیاتی را تشکیل می دهد و نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته و نسبت به مصوب سال ۹۵ ، ۹۴ درصد محقق گردیده است .

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۱ ق.ظ

دیدگاه