- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ازایجاد ۸هزار شغل برای ثابت نگه داشتن نرخ بیکاری در استان خبر داد

اشتغال یک امر جمعی است/علاوه بر سیاست گذاری بازار کار، از طریق کاریابی ها، تعاونی ها و تسهیلات اشتغال ایجاد می کنیم.

البرزگلستان/سعید مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، در جلسه در جلسه هماهنگی تدوین سند توسعه اشتغال استان گفت: اشتغال یک امر جمعی است و همه دستگاه ها نقش آفرین هستند.

وی سیاست گذاری بازار کار را وظیفه اصلی اداره کل تعاون کار عنوان کرد و افزود: ما علاوه بر ارائه سیاست های بازار کسب و کار، از طریق کاریابی ها، تعاونی ها و ارائه تسهیلات در جهت ایجاد اشتغال حرکت می کنیم.

مازندرانی اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۷۰۰۰ فرصت شغلی توسط ۲۴ کاریابی غیردولتی در استان شناسایی شد.

وی به ارائه تسهیلات اشتغالزایی از طریق صندوق کارآفرینی امید و بانک های عامل اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۴۵۰ مورد تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان پرداخت شد که اسفند ۹۵ نیز یک میلیارد تومان به این منابع اضافه شد که باعث اشتغال ۲۰۰ نفر خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، به وجود بیش از ۱۱هزار تعاونی در استان اشاره و تصریح کرد: در سال قبل ۱۴۴ تعاونی تشکیل شد که ۸۵۰ نفر از این طریق مشغول به کار شدند.

وی افزود: ۴۰ درصد تعاونی های استان فعال هستند و یکی از طرح های ما در سال جدید منحل نمودن تعاونی های غیرفعال می باشد.

مازندرانی از طرح کارورزی به عنوان یکی از طرح های خلاقانه برای فراگیری مهارت و تجربه کاری فارغ التحصیلان دانشگاهی یاد کرد و گفت: در این طرح که به صورت پایلوت در استان گلستان انجام شد، ۵۴۷ نفر در واحدهای کارگری مشغول به کار شدند.

وی افزود: با اصلاحاتی که در طرح کارورزی انجام گرفت، بیمه کارورزان جذب شده واحدهای کارگری تا دوسال توسط دولت پرداخت می گردد.

مدیرکل تعاون کار گلستان با بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری کار آسانی نخواهد بود، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی ثابت نگه داشتن نرخ بیکاری مستلزم ایجاد هشت هزار شغل می باشد و بنابراین برای کاهش نرخ بیکاری به میزان یک درصد، باید دوبرابر این میزان اشتغال ایجاد کنیم.

0 [1]
0 [1]