- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

تیراندازمدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان رئیس پلیس فتای استان:رسالت مجموعه آموزش فنی و حرفه ای در این است که آسیب های ناشی از فضای مجازی را به همه کارکنان بخش دولتی وخصوصی اطلاع و آموزش داده شود

البرز گلستان/به منظور افزاایش تعاملات متقابل و هم افزایی بیشتر میان دستگاههای اجرایی در سطح استان ، ابوالفضل تیرانداز مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان به اتفاق مسئولین ستادی اداره کل با سروان صاحبکاران رییس پلیس فتا استان دیدار و گفتگو کرد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان ، ابوالفضل تیراندازمدیرکل  آموزش فنی و حرفه ای استان در دیدار با رئیس پلیس فتای استان در ابتدا ضمن تشکر از همکاری خوب پلیس فتا  در راستای آموزش امنیت در فضای مجازی، گفت: آموزش های فنی و حرفه ای با بخش دولتی تحت نام مراکز آموزش فنی و حرفه ای و بخش خصوصی تحت نام آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای در حال خدمت به جامعه مهارتی استان می باشند ..

وی ضمن تشریح عملکرد آموزشی اداره کل به دسته بندی مخاطبین مراکز آموزش فنی و حرفه ای پرداخت.

تیرانداز همچنین به تدوین استاندارد آموزشهای امنیت فضای مجازی از طرف سازمان آموزش فنی و حرفه ای و ارایه گواهینامه مهارت بین المللی به افراد اشاره نمود.

تیرانداز فضای مجازی را دارای فرصت و تهدید خاص خودش دانست و افزود: این حرکت نیروی انتظامی و پلیس فتا نیاز اصلی جامعه امروز ماست و رسالت مجموعه آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان در این است که آسیب های ناشی از این فضا را به همه کارکنان  بخش دولتی و  خصوصی اطلاع و آموزش داده شود تا اطلاعات آنها در این زمینه افزایش یابد.

وی در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی افزود : خوشبختانه سازمان آموزش فنی وحرفه ای در این حوزه فعال می باشد که نمونه ی آن طرح شهید شوشتری است و در حال حاضر توسط این اداره کل دراستان گلستان در حال پیگیری می باشد .

تیرانداز اظهار داشت: خوشبختانه در تمامی شهرستان های استان دارای مرکز آموزش فنی وحرفه ای می باشیم وبه این جهت مشتاقانه آمادگی همکاری با پلیس فتا در حوزه آسیب های اجتماعی را در سطح استان اعلام میداریم .

در ادامه سروان صاحبکاران رییس پلیس فتا استان نیز از بینش و درایت قوی مدیر کل و کارکنان مجموعه تقدیر و تشکر نمود و گفت : مشتاقیم تا از ظرفیت ها و امکانات آموزش فنی وحرفه ای استان برای کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از فضای مجازی استفاده کنیم .

صاحبکاران همچنین به مسایل و مشکلات اینگونه حرکتهای آموزشی در سطح جامعه اشاره نمود و خواستار حمایت و کمک ادارات و دستگاههای دولتی در این زمینه شد.

وی بیان نمود : جرایم اینترنتی در حال افزایش هستند و باید سطح آگاهی عموم افزایش پیدا نماید.

صاحبکاران افزود : متاسفانه هر ساله شاهد دو برابر شدن میزان تخلفات اینترنتی هستیم که اکثر آنها افراد کم سن وسال ، بیکار و متاهل     می باشند .

سروان روشنی جانشین پلیس فتا استان نیز در این جلسه ضمن ابراز خوشحالی از استقبال مدیر کل و کارکنان مجموعه آموزش فنی و حرفه ای گفت: متاسفانه جوانان و نوجوانان جامعه دارای آگاهی بسیاری بالایی از فضای مجازی هستند و متاسفانه حرکت لاک پشتی و عدم آگاهی بزرگسالان در این مورد باعث وجود شکاف بزرگی در خانواده ها شده است و این مساله زنگ خطر بزرگی برای خانواده هاست.

وی تنها راه پیشگیری از آسیب ها را کم کردن و پر کردن این شکاف دانست.

تیر انداز در خاتمه مجددا آمادگی مجموعه را برای انجام کارگاه های آموزشی به همراه انعقاد تفاهمنامه در جهت کانالیزه شدن و حرکت در مسیر اعلام نمود.

 

0 [1]
0 [1]