دکتر صادقلواستاندارگلستان خبر داد: دستور ویژه رییس جمهوری برای بررسی مشکلات پتروشیمی گلستان

استاندار گلستان از دستور ویژه رییس جمهوری برای بررسی مشکلات پتروشیمی گلستان با اولویت مطالبات سهامداران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرز گلستان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان؛ ‘حسن صادقلو’ چهارشنبه شب در نشست شورای اداری استان گلستان که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، اظهارکرد: بررسی مشکلات پتروشیمی گلستان از روزهای اول حضور رییس جمهوری در این استان در دستور کار قرار گرفته و با حساسیت ویژه به مشکل این واحد صنعتی رسیدگی می شود.

وی اضافه کرد: به دلیل برخی اقتضائات به خصوص مطالبات افزون بر ۹۳ هزار سهامدار مجتمع پتروشیمی گلستان باعث شده تا بررسی مشکلات با کار، کارشناسی بهتری انجام شود.

تغییر الگوی کشت

استاندار گلستان گفت: تغییر الگوی کشت از برنج به پنبه را به عنوان محصول استراتژیک این منطقه باید در دستور کار اصلی قرار گیرد.

صادقلو اظهارکرد: در این استان به دلیل مشکل کمبود آب، برای کشت برنج از آب های زیرزمینی استفاده می شود و این مشکل کم آبی گلستان را دو چندان کرده است.

وی افزود: علاوه بر آن ۹۵ درصد از آب شرب گلستان از آب های زیرزمینی تامین می شود و این دو معضل فشار زیادی را به منابع ذخیره آبی ما وارد کرده است.

استاندار گلستان گفت: معضل کم آبی در استان ایجاب می کند تا تغییر الگوی کشت از برنج به پنبه در دستور کار قرار گیرد که می تواند ارزش افزوده زیادی را برای گلستان به دنبال داشته باشد.

وی فعال شدن واحدهای صنعتی پنبه پاک کنی و ایجاد اشتغال را مهمترین مزیت تغییر الگوی کشت از برنج به پنبه در استان گلستان دانست.

صادقلو با اشاره به اینکه در استان ۷۰ نوع محصول باغی و زراعی کشت می شود بر توجه بیشتر به گندم این منطقه به عنوان یک محصول مرغوب و با کیفیت در حوزه ملی و جهانی تاکید کرد.

وی افزود: هم اینک با وجود تولید یک میلیون تن گندم در استان گلستان ، این منطقه صرفا اجازه فراوری و ذخیره سازی حدود ۲۵۰ هزار تن از این محصول را دارد.

استاندار گلستان اظهار داشت: اگرچه در دولت یازدهم مجوز خوبی برای افزایش ذخیره سازی گندم و ایجاد ارزش افزوده داده شده است، ولی همچنان ما به کمک هیات دولت نیاز داریم.

صادقلو همچنین بر توجه بیشتر به تامین اعتبار برای اجرای طرح های حفاظت از آب و خاک، واحدهای صنعتی مشکل دار و افزایش اختیار بانک ها تاکید کرد.

وی اضافه کرد: هم اکنون مصارف بانکی این استان ۱۷۷ درصد بیشتر از منابع بوده و به دلیل عدول در این بخش با جریمه بانک مرکزی مواجه شدند و استان ما در این حوزه نیازمند دستور ویژه به بانک مرکزی است.

استاندار گلستان در پایان از سفر هیات دولت به این استان و مصوباتی که برای توسعه زیرساخت های این منطقه تصویب شد، قدردانی کرد.

رییس جمهوری و هیات دولت در گام دهم سفرهای استانی روز گذشته به استان گلستان سفر کردند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۴۰ ق.ظ

دیدگاه