- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان: باید به سازمان ها و نهادهای فرهنگی مردم نهاد بیش از گذشته توجه شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان حجت الاسلام علی اصغر فضیلت با اشاره به راهبردها و اولویت های این دستگاه، افزود: یکی از مهم ترین راهبردها و اولویت های دستگاهی که تلاش حداکثری برای انجام و تحقق آن می شود، رفع دغدغه های مقام معظم رهبری و مراجع عظام در مباحث فرهنگی است.

وی با بیان اینکه پرهیز از سیاسی شدن اقدامات در حوزه فرهنگ و هنر، دیگر راهبرد و اولویت این بخش است، افزود: با تأکید بر دو اصل اعتدال و وفاق به ویژه در استان گلستان که از نظر اقوام، مذاهب، زبان و حتی اقلیم دارای تنوع و تکثر است، نباید اجازه دهیم مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاسی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سومین راهبرد این دستگاه را پویایی، جوانی و آینده نگر بودن ساختار دستگاهی برشمرد و گفت: ساختار دستگاهی ما باید به لحاظ فیزیکی نرم و سیال، جوان، پویا و متحرک و آینده گر باشد. در این راستا انتظار داریم که از ظرفیت اصحاب ادب، فرهنگ و هنر و رسانه بهره مند شویم.

وی افزود: اصلاح نیروی انسانی و کیفی سازی کادر با اجرای طرح های جامع انگیزشی که هم بحث پاداش و تنبیه در آن دیده شده از دیگر اولویت های این دستگاه است.

حجت الاسلام فضیلت خاطرنشان کرد: توجه به زیرساخت های فرهنگی و شفاف سازی و تبیین مرزهای مسئولیت متناسب با منابعی که در اختیار ما قرار دارد از دیگر راهبردهای دستگاهی به شمار می رود.

وی با اشاره به توسعه برون سپاری در سالجاری اظهار کرد: باید به سازمان ها و نهادهای فرهنگی مردم نهاد بیش از گذشته توجه شود.

حجت الاسلام فضیلت ادامه داد: برون سپاری وظایف و خدمات و پروبال دادن به بخش خصوصی از دیگر سیاست های کلانی است که در استان نیز پیگیری خواهد شد.

وی به اصلاح فرهنگ عمومی به عنوان یک راهبرد اصلی اشاره کرد و گفت: سیر حرکت شورای فرهنگ عمومی استان براساس یک نقشه راه است. برهمین اساس ١٠ اولویت مشخص شده و برمبنای آنها جلسات این شورا پیگیری می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پرداختن به نشاط اجتماعی را یکی از دغدغه های جدی برشمرد و افزود: در شورای فرهنگی عمومی کار پژوهشی با موضوع نشاط اجتماعی و تفریحات سالم با جامعه آماری ۵٠ نفر انجام شده که نتایج آن به اطلاع اعضای شورا رسیده است. طبق دستور نماینده ولی فقیه در استان قرار شد این پژوهش با جامعه آماری بیشتری ادامه پیدا کند.

به گفته وی، اعتدال فرهنگی، اخلاق مداری، تکریم بزرگان و پیشکسوتان حوزه فرهنگ و هنر از دیگر اولویت های این بخش است.

 

0 [1]
0 [1]