نیک نیا مدیر کل تامین اجتماعی گلستان از ثبت بیش از ۴۱۰۰ فقره درخواست استفاده از بخشودگی در تامین اجتماعی خبرداد

در مدت سه ماه طرح بخشودگی جریمه حق بیمه، تعداد بیش از چهار هزار و ١٠٠ فقره درخواست استفاده از این بخشودگی در تامین اجتماعی گلستان ثبت شد.

البرز گلستان/مدیر کل تامین اجتماعی گلستان  در گفتگویی با خبرنگار  با بیان مطلب فوق گفت: در مدت سه ماه طرح بخشودگی جریمه حق بیمه که از ١٩ دی ماه  ٩۵ شروع و ٢٠ فروردین امسال به اتمام رسید تعداد بیش از چهار هزار و یکصد درخواست استفاده از مزایای بخشودگی در شعب سراسر این استان به ارزش حدود ۵١۵ میلیارد ریال ریال ثبت شد که  تاکنون تعداد سه هزار مورد تائید و مابقی در دست بررسی می باشد.

علی اصغر نیک نیا افزود: در گذشته فقط کارفرمایان واحدهای تولیدی،صنعتی و معدنی می توانستند از مزایای بخشودگی جریمه حق بیمه استفاده کنند اما در قانون جدید کارفرمایان واحدهای خدماتی که بخش عمده کارفرمایان مرتبط با این سازمان هستند نیز مشمول بخشودگی جرائم شدند و این شامل هر شخص حقیقی و یا حقوقی (اعم از دولتی و غیر دولتی )  بود.

وی خاطرنشان کرد: از مهمترین مزایای این طرح امکان دریافت چک  و سفته بعنوان وثیقه میباشد و چنانچه کارگاهی چندین بار نسبت به تقسیط خود اقدام نموده و هیچگونه پرداختی در خصوص اقساط نکرده باشد مجددا می توانست در اجرای این طرح نسبت به تقسیط بدهی خود از ١٢ تا ٣۶ قسط اقدام نماید و از ١٠٠ تا ۵٠ درصد بخشودگی جرائم بیمه ای بهره مند شود.

وی تاکید کرد: در صورت عدم پرداخت هریک از اقساط در مهلت مقرر قانونی ، بدهی تبدیل به حال شده و به همراه مانده جرائم قبلی و جرائم محاسبه شده  از تاریخ تبدیل به حال، طبق مقررات وصول می شود.

وی یادآور شد: طبق این طرح بخشودگی جریمه حق بیمه کارفرمایان درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف ١٨ ماه از بخشودگی معادل ٨۵ درصد، درصورت پرداخت ظرف مدت ٢۴ ماه از بخشودگی معادل ٧۵ درصد، درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف مدت ٣٠ ماه از بخشودگی معادل ۶٠ درصد و در صورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر ظرف مدت ٣۶ ‌ماه نیز از بخشودگی معادل ۵٠ درصد جرائم مربوطه برخوردار می شوند.

نیک نیا ادامه داد: بخشودگی جریمه حق بیمه برای کارفرمایان خوش حسابی بود که حق بیمه کارگران تحت پوشش خود را به صورت منظم و مطابق با قانون به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می کردند اما به دلیل بروز مشکلات ناخواسته از جمله حوادث و بلایای طبیعی، تحریم های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشکل مواجه شده و از پرداخت حق بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار، بازمانده بودند.

مدیر کل تامین اجتماعی گلستان عنوان کرد: این سازمان در سال اقتصاد مقاومتی، در جهت تقویت توان تولیدی، خدماتی، صادراتی و اشتغال کشور بهترین شرایط را برای پرداخت حق بیمه و بخشودگی جرائم نسبت به گذشته فراهم کرد تا مبلغی در حدود ٢٠٠٠ میلیارد تومان نقدینگی بجای جرائم در تولید، اشتغال و کارآفرینی هزینه شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۳:۰۵ ب.ظ

دیدگاه