- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

حجت‌الاسلام لیوانی امام جمعه موقت گرگان:باید ارتش قوی و محکم باشد و بتواند در مقابل دشمن از مردم و نظام و کشور دفاع کند

البرز گلستان/حجت‌الاسلام قاسم لیوانی در خطبه های نماز جمعه شهرستان گرگان، با قرائت خطبه های نهج البلاغه اشاره به بیانات حضرت علی (ع) درباره تقوا، اظهار کرد: امیرالمومنین می فرمایند که تقوا باعث کنترل انسان در برابر زشتی ها، بدی ها، خلاف و انحراف ها و همچنین باعث قوام و استواری نظر و عمل انسان می شود.

وی بادسته بندی دیدگاه به سه بخش شک، ظن و یقین اظهار کرد: شک آن است که بین دو چیز ۵۰ درصد احتمال بدهیم که درست باشد یا نباشد. ظن آن است که احتمال بدهیم ۷۰ درصد درست باشد یا نباشد و یقین آن است که ۱۰۰ درصد بدانیم صحیح است. امیرالمومنین می فرمایند آنطور نباشید که ظن داشته باشید.

وی بیان کرد: خداوند می گوید درباره آن چه با گوش خود می شنوید یا به ذهن می رسد ولی یقین ندارید، حرفی نزنید.آدم یقین هم پیدا کرد نباید خیلی چیزها را بگوید. یک خطیب جمعه نباید یقینی که برای جامعه مضر است بگوید.

امام جمعه موقت گرگان تصریح کرد: امیرالمومنین می فرمایند که دنبال ظن نباشید. حتی اگر دیدید کسی گناه کوچکی انجام داد خیلی به آن توجه نکرده و آن را مطرح نکنید. اولا گناهی بوده که انجام داده و مربوط به خودش است در ضمن نباید همه جا گفت که فلانی گناه کرده است.

لیوانی ادامه داد: خود ما عمل کم انجام می دهیم اما امید داریم خداوند دربرابر عمل کم ما پاداش بزرگ بدهد.

وی بیان کرد: انسان کاری که می خواهد انجام دهد کوتاهی و کم کاری می کند. به طور مثال می تواند همین الان کار ارباب رجوع را انجام دهد ولی به روزها یا هفته های بعد موکول می کند. همه باید برای توسعه کشور تلاش کنند و زحمت بکشند تا بتوان شعار امثال که توسط رهبر معظم انقلاب به نام تولید و اشتغال نام  گذاری شده را محقق کرد.

وی اضافه کرد: آلمان در جنگ جهانی نابود شد و خیلی از جوان های آن کشور به دلیل بی عقلی یک فرد کشته شدند. اما امروز همه جوان ها و مردمان آلمان کار و تلاش کردند تا امروز آنچه ساخت آلمان است مستحکم و استاندارد باشد.

امام جمعه موقت گرگان تصریح کرد: علمای اخلاق می فرمایند به تاخیر انداختن توبه خودش گناه است. کسی که خطا کرده خودش یک گناه است و اگر توبه را به تاخیر بندازد یک گناه دیگر است.

ارتش جمهوری اسلامی در تمام عرصه ها سربلند است

حجت الاسلام لیوانی در خطبه های دوم نماز اظهار کرد: ۲۵ فروردین روز عطارنیشابوری نام گذاری شده است. عطار از شعرای بزرگ ایران زمین بوده که در سال ۵۴۰ هجری متولد شد. تذکره الاولیا و منطق الطیر از آثار مشهور است. پدرش داروخانه داشت و خودش هم به همین شغل مشغول بود به همین جهت عطار نام گرفت.

وی ادامه داد: ۲۹ فروردین روز هموفیلی است. برخی بیماری ها غیر قابل معالجه اند. متاسفانه این بیماری ها در مملکت ما رو به افزایش است و هزینه های بسیار زیادی هم بر دوش دولت می گذارد.

وی اضافه کرد: اگر جامعه بهداشت را رعایت کند و اصول توصیه شده دین را بخصوص در ازدواج رعایت کند بیماری های صعب العلاج اتفاق نخواهد افتاد. علمای بزرگ ما کتاب های مختلفی نوشته اند که اگر کسی به آن ها عمل کند قطعا اثرگذار است. این بیماران نیازمند هستند و باید مردم کمک کنند تا آن ها بتوانند زندگی خوبی داشته باشند.

امام جمعه موقت گرگان بیان کرد: ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی هم نام گذاری شده است. در اصل ۱۴۳ نوشته اند ارتش جمهوری اسلامی ایران پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی کشور را بر عهده دارد. خدا را شکر دیده ایم ارتش در همه عرصه ها حاضر بوده و در این راه شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده است و هم این که از اسلام حفاظت کرده است.

وی اظهار کرد: در اصل ۱۴۴ آمده ارتش جمهوری اسلامی ایران باید ارتشی اسلامی باشد که ارتشی مکتبی و مردمی است و باید افرادی شایسته را به خدمت بپذیر که به اهداف انقلاب اسلامی مومن و در راه تحقق آن فداکار باشند. امیرالمومنین می فرمایند اینان حاکم مردم، باعث عزت دین و راهکار تحقق امنیت کشور هستند.

وی با بیان این که قوام جامعه و مردم به ارتش است و قوام ارتش هم به حمایت است، گفت: در مقابل ارتش نباید خِسَت به خرج داد زیرا باید ارتش قوی و محکم باشد و بتواند در مقابل دشمن از مردم و نظام و کشور دفاع کند.

حجت الاسلام لیوانی افزود: ارتش باید تجهیزات داشته باشد تا بتواند از تمامیت ارضی دفاع کند. درآمد یک ارتشی باید به گونه ای باشد که نیازهای او را تامین کند. به همه نیروها باید توجه ویژه شود تا این ها خیالشان از نیازهای زندگی راحت باشد و بتوانند از تکالیفی که به عهده آن ها گذاشته شود بر بیایند.

وی در پایان، خود و دیگران را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد./مهر

0 [1]
0 [1]