امیر سرتیپ معمارباشی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر۳۰گرگان :امروزمردان مرد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، لباس مقدس سربازی و از جان گذشتگی بر تن کردند

البرز گلستان/امیر سرتیپ مهدی معمارباشی، ارشد نظامی آجا در استان های گلستان و مازندران و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۳۰ امروز ( ۲۰ فروردین) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان  به مناسبت فرارسیدن هفته گرامیداشت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: مراسم رژه باشکوه نیروهای مسلح استان نیز در روز ۲۹ فروردین ماه در شهرهای گرگان، گنبدکاووس و آزادشهر برگزار می شود.

 امیر معمارباشی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از نهادهای ارزشمندی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در طول بیش از سه دهه از عمر با برکت انقلاب، توانسته است ضمن اجرای مأموریت های خطیر خود در همه عرصه ها به ویژه ایجاد امنیت پایدار به حسن اعتماد رهبر کبیر انقلاب پاسخی در خور شأن دهند.

 وی افزود: از همان ساعات نخست بعد از پیروزی انقلاب، بدخواهان و معاندین که ارتش را بازوی توانمند نظام و رکن رکین دفاع از انقلاب در همه عرصه ها می دیدند، قصد انحلال آن را داشتند.

معمار باشی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان در معادلات سیاسی خود شکست خوردند و مطامع خود را از دست رفته می دیدند، آنها از همان لحظات اولیه پس از پیروزی انقلاب، تمام تلاش خود را به کار بستند تا با توطئه های گوناگون و دسیسه های مختلف، این نهال نوپا را تضعیف و در نهایت شکست دهند و در این راه نیز از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

 ویسپس گفت: یکی از این توطئه های عظیم در بدو پیروزی انقلاب، پروژه انحلال ارتش بود که با هجمه ای عظیم در داخل و خارج کلید خورد تا به وسیله آن یکی از بازوهای توانمند نظام اسلامی را از بین ببرند.

 معمارباشی تاکید کرد: دشمنان نسبت به توانمندی ارتش آگاه بودند و از تجهیزات و تسلیحات پیشرفته ای که در رژیم گذشته از آن به عنوان ژاندارم خلیج فارس هم نام می بردند، اطلاع داشتند.

 وی تصریح کرد: در کنار سایر مولفه های ارزشمند در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همچون رهبری امام خمینی (رحمه الله علیه) و ملت سرفراز و همیشه در صحنه، پیوستن مردان انقلابی و ارزشمندی که در بدنه ارتش حضور داشتند به مردم ایران، نقِش بی بدیلی در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی داشت.

 ارشد نظامی آجا در استان های گلستان و مازندران تأکید کرد: ارتش نشان داد که هویت آن دینی و مردمی است و پیوند آن با مردم و رهبری گسستنی نخواهد بود.

 وی با اشاره به تیزبینی امام خمینی (رحمه الله علیه) در مواجهه با توطئه های دشمنان برای انحلال ارتش گفت: تیزبینی، دشمن شناسی و بصیرت امام راحل موجب شد تا این توطئه شوم با شکستی مفتضحانه همراه شود و ایشان در ۲۸ فروردین پیام تاریخ ساز به عنوان منشور برای ملت و ارتش صادر کرد که پیامد آن نامگذاری روز ۲۹ فروردین به نام ارتش بود.

امیر معمارباشی درادامه افزود: بی شک نیروهای ارتش حسن اعتماد امام (رحمه الله علیه) و رهبر و مقتدای خود را در عمل به ایشان و ملت ایران در همه عرصه ها ثابت کردند، امروز مردان مرد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، لباس مقدس سربازی و از جان گذشتگی بر تن کردند و آماده شهادت در راه اعتلاء این سرزمین هستند.

 ایمر معمار باشی  در باره برنامه های  هفته گرامیداشت ارتش جمهوری اسلامیاظهار کرد: نشست خبری با رسانه ها، برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شهید صیاد شیرازی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان، گلباران و عطرافشانی مزار شهدا، شرکت در نمازجمعه و سخنرانی فرماندهان و افسران ارشد پیش از خطبه های نمازجمعه، برگزاری محافل انس با قرآن در سربازخانه ها و دیدار با خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان از جمله برنامه های شاخص در این ایام است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۹ ب.ظ

دیدگاه