بامعرفی دادستان های آق قلا و بندرترکمن رئیس کل دادگستری گلستان : رصد فعالیت های انتخاباتی در فضای مجازی یکی از مهم ترین مصوبات ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی می باشد

معرفی دادستان های جدید آق قلا و بندرترکمن امروز
البرز گلستان/رئیس کل دادگستری گلستان در مراسم معرفی دادستان های آق قلا و بندرترکمن ؛ دادستان ها به عنوان مدعی العموم هر جا احساس کردند حقوق مردم تضییع می شود ورود کنند .
هادی هاشمیان در مراسم جداگانه ای که برای معرفی دادستان های جدید آق قلا و بندرترکمن برگزار شد با تاکید بر این که وظیفه ی دادستان ها پیش بینی جرم و پیشگیری از وقوع آن است از آنان خواست : در برخی جرایم و تخلفات منتظر شکایت و اقدام دستگاه های اجرایی نمانند و خودشان به عنوان مدعی العموم وارد عمل شوند
رئیس کل دادگستری گلستان همچنین از روسای دادگستری ها و دادستان ها خواست : همچون سال های گذشته منویات مقام معظم رهبری ، اجرای سیاست های قوه قضاییه ، رسیدگی به مشکلات مردم و حسن برخورد با مراجعان به دستگاه قضایی را در اولویت کاری خود قرار دهند.
هادی هاشمیان همچنین تاکید کرد : روسای دادگستری ها و دادستان ها در رسیدگی به پرونده ها ، نگاه ویژه ای برای بررسی و صدور رای پرونده های مهم داشته باشند .
این مقام ارشد قضایی استان در ادامه سخنان خود به انتخابات پیش رو هم اشاره کرد و گفت : علاوه بر مرکز استان ، در همه ی حوزه های قضایی نیز ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی فعال شده است که رصد فعالیت های انتخاباتی در فضای مجازی یکی از مهم ترین مصوبات این ستاد است .
هادی هاشمیان از روسای دادگستری ها و دادستان ها هم خواست : با رصد حوزه های قضایی خود از بروز تخلفات و جرایم احتمالی انتخاباتی پیشگیری کنند.
رئیس کل دادگستری گلستان در بخش دیگری از سخنان خود دستاورد ها سال ۹۵ دستگاه قضایی استان را نیز تشریح کرد و گفت : پارسال ۲۰ هزار پرونده ، کمتر به محاکم استان وارد شد که این کاهش ورودی ، فرصت رسیدگی به ۱۱ هزار پرونده ی مانده از سال های قبل را ، برای قضات فراهم کرد .
هاشمیان اضافه کرد: همدلی و همراهی علمای شیعه و سنی با دادگستری ، همکاری خوب دستگاه های دولتی ، استفاده از ظرفیت صدا و سیما و اجرای برنامه های پیشگیرانه از علل کاهش ورودی پرونده به محاکم استان در سال گذشته بود .
این مقام ارشد قضایی استان گفت: خوشبختانه سال گذشته تعداد پرونده های ضرب و جرح عمدی که یکی از جرایم مهم استان بود ۱۰ درصد کاهش یافت .
هاشمیان افزود: : آمار پرونده های توهین و تخریب اموال دیگران نیز به ترتیب ۷ درصد و ۶ درصد کاهش کاهش نشان می دهد .
رئیس کل دادگستری گلستان در سفر امروز خود طی احکام جداگانه ای که به امضای رئیس قوه قضاییه رسیده است حکم دادستان های جدید آق قلا و شهرستان ترکمن را ابلاغ کرد .
هاشمیان ابتدا به آق قلا رفت و حکم دادستانی حسن نجفی را ابلاغ کرد . نجفی پیش از این دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کلاله بود .
وی سپس به شهرستان ترکمن رفت و علی رضا مزیدی را که پیش از این بازپرس شعبه ۴ دادسرای گرگان بود به عنوان دادستان این شهرستان معرفی کرد .
رئیس کل دادگستری گلستان ، فردا نیز به گالیکش و کلاله می رود تا دادستان های این شهرستان ها را معرفی کند.
پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل گلستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۴:۳۲ ب.ظ

دیدگاه