زمانی نژاد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان از احداث و تحویل ۲۶۵ واحد مسکونی از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) به افراد محروم استان خبرداد

البرز گلستان/ مهندس ولی‌الله زمانی نژاد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان به مناسبت  ۲۱الی ۳۱ فروردین با عنوان دهه حساب ۱۰۰امام وسالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان بیان کرد:فلسفه وجودی بنیاد مسکن به موازات حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) بوده است که در سال‌های اولیه با استقبال خوبی رو به رو شد.

وی افزود: در گلستان هم ۲۶۵ واحد مسکونی از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) ساخته‌شده و تحویل افراد محروم  شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در ادامه بیان داشت:به سه هزار و ۵۰۰ خانوار وام ودیعه مسکن به مبلغ ۷۸ میلیارد ریال اعطا شده است

مهندس زمانی نژاد  همچنین  از ساخت هشت واحد مسکونی به شکل رایگان در سراسر استان  برای افراد نیازمند   در محدوده زمانی ۲۱ تا ۳۱ فرودین سال جاری به افراد مستضعف تحویل  خبرداد،

وی با بیان اینکه ۴۱۶ واحد مسکونی در سال ۹۵ در دست ساخت قرار گرفت، افزود: تاکنون یک هزار و ۴۹۶ واحد مسکونی در گلستان توسط بنیاد مسکن ساخته شده است.

وی در رابطه با عمده فعالیت‌های حوزه عمران روستایی بنیاد مسکن اظهار کرد: تهیه طرح هادی روستایی برای ۹۴۲ روستایی استان، واگذاری هفت هزار و ۷۴۱ قطعه به روستاییان برای ساخت مسکن، اجرای طرح هادی روستایی در ۴۸۲ روستای استان که ۲۲۹ طرح آن به بهره‌برداری رسیده، صدور و تحویل سند مالکیت اماکن روستایی و شهری به تعداد ۹۲ هزار  جلد از جمله فعالیت‌های انجام شده است.گه ۸۹هزار جلد سند روستاییس و۳هزار جلد سند شهری زیر ۲۵هزار خانوار می باشد.

زمانی نژاد با بیان اینکه بهسازی بافت باارزش روستایی در پنج روستای شاه کوه سفلی گرگان، زیارت گرگان، فارسیان آزادشهر، ساسنگ و قلعه قاف مینودشت آغاز شده است، تصریح کرد: خدمات فنی صدور پروانه ساختمان روستایی و سایر خدمات فنی به تعداد ۱۵۶ هزار و ۶۱۸ مورد انجام شده است.

وی اظهار کرد: روستاهای هدف گردشگری در سطح استان ۳۸روستا می باشد که امسال ۵روستا   پاقلعه رامیان، چینو و افراتخته علی آباد، سر کلاته خراب شهر کردکوی و بنفشه تپه بندرگز تهیه طرح شده است که در آن  کمپ و فضای گردشگری در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان ضمن بیان اینکه در سال ۹۵جشن پایان برگزاری طرحهای روستاهای در سطح کشور در گلستان تاکید کرد: در۴۸۲ روستا طرح های هادی بنیاد مسکن استان گلستان  درآن به اجرا در آمده

زمانی نژاد اظهار کرد: طرح هادی توسط بنیاد مسکن در استان گلستان در ۴۸۲ روستا در فاز یک آغازشده که در ۲۲۹ روستا عملیات اجرایی آن تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به بحث مسکن شهری گفت: تاکنون یک هزار و ۹۰۰ واحد در قالب ۱۹ پروژه مسکن شهری در استان گلستان شروع به ساخت شده که یک هزار و ۴۰۰ واحد به طور کامل تمام‌شده و مابقی در دست اقدام است، همچنین در سال جدید ساخت ۲۵۰ واحد جدید آغاز می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در رابطه با نظام فنی روستایی اظهار کرد: طرح جامع نظام فنی روستایی با بارگیری ۳۰۲ نفر ناظر فنی و ۱۳۱ دفتر خدمات مهندسی تشکیل شده است.

وی سپس افزود: بنیاد مسکن تا کتنون توانسته است بیش از ۷ هزار۷۰۰قطعه زمین به افراد واجد شرایط روستایی واگذار شده است، و این افراد می‌توانند با تهیه وام و تحت نظارت بنیاد مسکن اقدام به ساخت این زمین‌ها کنند.

مهندس زمانی نژاد افزود: روستاییان می توانند از وام قرض‌الحسنه مسکن روستایی استفاده کنند و به خانه‌هایی  مقاوم‌برای نما وام تعمیرات داده می‌شود.

وی در رابطه با پروژه‌های قابل افتتاح بنیاد مسکن گلستان در دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) گفت: این پروژه‌ها با عناوین طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی. اجرای طرح هادی در روستاهای گلستان با اعتباری بالغ بر ۲۰۷ هزار و ۱۸۶ میلیون ریال به بهره بردای می‌رسد.

مهندس زمانی نژاد در خصوص در راستای تامین مسکن خانوارهای دارای حداقل دو معلول تحت پوشش بهزیستی استان گفت : با عنایت به سهمیه استان در فاز اول اجرای تفاهنامه به تعداد ۹۴واحد تاکنون تعداد۲۲ واحد افتتاح و تعداد۴۵ واحد در حال تعمیر و تعداد ۲۰واحد در حال مشغول به احداث و ۷واحد در انتظار واگذاری زمین از سوی راه و شهرسازی استان می باشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲:۰۰ ب.ظ

دیدگاه