مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گلستان خبرداد: ۱۵۵ درصدرشد نسبت به سال گذشته با بازدیدبیش از ۶ میلیون نفر مسافر و گردشگر از اماکن تاریخی وگردشگری استان

البرز گلستان/به گزارش روابط عمومی وامور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اولین جلسه شورای اداری استان گلستان با حضور حضرت آیت الله حسینی شاهرودی نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری، دکتر صادقلو استاندار گلستان ، معاونین استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی امروز صبح ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد.

مهندس کریمی در نخستین جلسه شورای اداری استان ضمن تبریک سال نو و گرامیداشت ایام الله رجب خاطر نشان کرد:در سال گذشته ۵۲۴ هزار و ۴۷۰ گردشگر، استان گلستان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کردند که ۹۶ درصد رشد اقامت را با یک میلیون و ۳۰ هزار و ۹۰۰ نفر نسبت به سال گذشته در استان گلستان داشتیم.

کریمی اضافه کرد:  با بازدید بیش از ۶ میلیون نفر مسافر و گردشگر از اماکن تاریخی و گردشگری استان  شاهد ۱۵۵ درصد رشد نسبت به سال گذشته بودیم.

او در ادامه تصریح کرد: سال گذشته ۲ میلیون و ۴۱۳ هزار نفر از اماکن تاریخی و گردشگری استان گلستان بازدید کردند که این رقم در سال جاری با رشد ۱۵۵ درصدی به ۶ میلیون و ۱۶۷ هزار و ۷۵۱ نفر افزایش پیدا کرد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان با اشاره به اقامت ۴۶ میلیون نفر مسافر و گردشگر در کشور گفت: استان گلستان با یک میلیون و ۳۰ هزار و ۹۰۰ نفر حدود ۲٫۳ درصد اقامت کشور را به خود اختصاص داد.

کریمی ادامه داد: بازدید از اماکن و جاذبه‎های تاریخی ۶۳ میلیون نفر در کشور بوده است و استان گلستان با ۶ میلیون و ۱۶۷ هزار و ۷۵۱ نفر توانست ۹٫۸ درصد از بازدید کشور را به خود اختصاص دهد.

او بیشترین اقامت در ایام نوروز را مربوط به شهرستان گرگان دانست و گفت: ۳۹۱ هزار و ۴۹۱ نفر در گرگان اقامت کردند که دلایل این اقامت به خاطر وجود جاذبه‎های تاریخی و مراکز تفریحی زیاد بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان افزود: شهرستان گالیکش بعد از گرگان با ۱۵۲ هزار و ۱۸۱ نفر در رتبه بعدی اقامت مسافران در استان قرار گرفتند این شهرستان به دلیل اینکه جزو مبادی ورودی بوده همچنین وجود پارک ملی گلستان و جاذبه‎های گردشگری و اقامتگاه‎های روستایی بیشترین اقامت مسافران را در پی داشت.

کریمی با اشاره به اینکه در شهرستان مینودشت ۹۹ هزار و ۳۱۴ نفر اقامت کردند، گفت: در بازدیدهای شهرستانی نیز شهرستان بندرترکمن با یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر رتبه نخست اقامت در استان را به خود اختصاص داد و شهرستان گرگان با ۹۳۵ هزار بازدیدکننده دومین شهرستان در این زمینه بوده است.

او افزود: در حوزه حمل و نقل جاده‎ای رشد هفت درصدی را به لحاظ ورود خودرو به استان در مقایسه با سال گذشته داشتیم و تردد نیز رشد ۳۸ درصدی داشت تلفات جاده‎ای نیز کاهش ۲۷ درصدی را در استان نشان می‎دهد

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۴:۲۴ ب.ظ

دیدگاه