- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

حمزه نژاد رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب مرکز گلستان از مراجعه روزانه ۱۲۰۰ نفر به شعب شورای حل اختلاف گرگان خبرداد

مراجعه روزانه ۱۲۰۰ نفر به شعب شورای حل اختلاف گرگان
البرزگلستان/روزانه ۱۲۰۰ نفر برای رسیدگی و حل و فصل مشکلاتشان به شعب شورای حل اختلاف شهرستان گرگان مراجعه می کنند.
به گزاش روابط عمومی شورای حل اختلاف گلستان؛ عزت الله حمزه نژاد رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان طی جلسه ای در حضور مسئولان قضایی استان، گفت: شوراهای حل اختلاف به تاسی از منابع معتبر و با استفاده از ظرفیت بزرگان، ریش سفیدان، سادات و افرادی که تاثیرگذار در منطقه هستند، بسیاری از دعاوی و پرونده‌های ارجاعی به این شورا را مصالحه می‌دهند.
وی تصریح کرد: شورای حل اختلاف گرگان دارای ۲۶ شعبه در این شهرستان است که شامل ۱۶ شعبه رایی و ۱۰ شعبه ویژه صلح و سازش است.
حمزه نژاد با تاکید بر اینکه شعب ویژه صلح و سازش شورای حل اختلاف رای صادر نمی کنند، گفت: شعب ویژه صلح و سازش شورای حل اختلاف کار سازش در پرونده هایی که محاکم و دادسرا به آنان ارجاع می دهند را انجام می دهند.
رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان با ابراز خرسندی ار حضور شعب ویژه صلح و سازش مستقر در دادگستری و دادسرای گرگان، افزود: ۲ شعبه در دادسرا و یک شعبه در دادگستری فعال هستند که بالای ۵۰ درصد پرونده های ارجاعی به این شعب با رضایت کامل طرفین به سازش ختم می شود.
وی در ادامه به فضای استیجاری شورای حل اختلاف گرگان اشاره و خاطرنشان کرد: روزانه ۱۲۰۰ نفر برای رسیدگی به مشکلاتشان به شعب شورای حل اختلاف گرگان مراجعه می کنند که باتوجه به این حجم رفت و آمد باید مکانی در نظر گرفته شود که گنجایش این حجم ورود و خروج را داشته باشد.
حمزه نژاد با بیان اینکه هم اکنون ۳ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف در گرگان فعال هستند، گفت: رسیدگی تخصصی، دقیق و سریع به پرونده ها از جمله اهداف ایجاد ۲ شعبه تخصصی صلحی(امور پزشکی و زندان) و شعبه حکمی تخصصی (امور بانکی) شورای حل اختلاف گرگان است.
گفتنی است: شورای حل اختلاف شهرستان گرگان داری ۱۴۲عضو و ۱۳ قاضی است که کار صدور رأی در شعب حکمی را برعهده دارند.

0 [1]
0 [1]