مهندس رحمتی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان ازتفاهم‌نامه سه جانبه طراحی و نظارت بر اجرای تاسیسات آب وفاضلاب کلیه اماکن خبرداد

البرز گلستان/به گزارش روابط عمومی  شرکت آب وفاضلاب استان گلستان، تفاهم‌نامه سه جانبه طراحی و نظارت بر اجرای تاسیسات آب وفاضلاب کلیه اماکن ما بین شرکت آب و فاضلاب شهری استان گلستان، سازمان نظام مهندسی ساختمان ، اداره کل راه و شهرسازی استان منعقد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان گلستان تفاهم نامه مذکور را در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی عامل موثری جهت استاندارد نمودن شبکه داخلی اماکن در راستای بهینه سازی مصرف آب  انسجام و تخصصی کردن نصب انشعابات آب و فاضلاب بر اساس دستورالعمل و رویه‌های ابلاغ‌شده از طرف شرکت  مادر تخصصی آب و فاضلاب کشور و وزارت نیرو توسط ناظرین نظام مهندسی ساختمان دانست.

مهندس محمد هادی رحمتی استفاده از پتانسیل نیروهای متخصص سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان جهت توسعه و رشد ارائه خدمات مناسب به شهروندان و متقاضیان انشعاب  و در راستای استاندارد سازی انشعابات داخلی را ضروری دانستندهمچنین به منظور سهولت، تسریع و بهبود در خدمت رسانی بهتر به  متقاضیان و مشترکین ارتباط بین شرکت آب و فاضلاب و سازمان نظام مهندسی و اداره کل راه و شهرسازی استان بصورت کاملا الکترونیکی انجام خواهدشد.

وی افزود: براساس تفاهم نامه مذکور سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با برگزاری دوره‌های آموزشی نظارت بر انشعابات آب و فاضلاب در قالب دستورالعمل‌های آب وفاضلاب شهری استان برای مهندسان مجری و بازرس واجد شرایط و اخذ آزمون پایان دوره با نظارت راه و شهرسازی اقدام خواهد کرد.

 مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان با اشاره به مواد این تفاهم نامه خاطرنشان کرد از زمان اجرایی شدن این تفاهم نامه متقاضیان انشعاب  آب وفاضلاب اعم از مسکونی و غیر مسکونی موظفند نسبت به ارائه تاییدیه بهره برداری تاسیسات بهداشتی آب وفاضلاب از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان به شرکت آب وفاضلاب اقدام نمایند.

مهندس محمد هادی رحمتی تصریح کرد بر اساس مواد ۳۲ تا ۳۵ قانون نظام مهندسی ساختمان مالک قبل از ایجاد بنا نسبت به اخذ تاییدیه شرکت آبفا مبنی بر امکان واگذاری انشعاب آب وفاضلاب و مشخصات شبکه های موجود براساس فرم های مشخص اقدام و نتیجه به سازمان نظام ارائه می نماید.

به گفته وی براساس تفاهم نامه مذکور باید در ساختمان های جدید الاحداث در صورت عدم وجود شبکه فاضلاب تدابیر لازم جهت وصل سیفون آن بدون ایجاد تغییرات داخلی در ساختمان پیش بینی و اجرا میگردد .

وی در پایان اظهار داشت نظارت دقیق بر انجام عملیات جداسازی تاسیسات آب باران از شبکه فاضلاب و اتخاذ تدابیر لازم جهت عدم امکان ورود آب باران به شبکه فاضلاب از مفاد دیگری این تفاهم نامه به منظور مدیریت صحیح بر شبکه های فاضلاب دانستند.

 لازم به ذکر است این تفاهم نامه براساس تفاهم نامه منعقده با شهرداری در خصوص یکپارچه سازی اطلاعات زیر ساختی بر اساس خدمات الکترونیکی به شهروندان در ثالب IT ,GIS می باشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۴ ق.ظ

دیدگاه