- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

دکترهنرورمعاون بهداشتی علوم پزشکی گلستان از۱۷۷۴۲ مورد بازدیدو نظارت از مراکز تهیه وتوزیع وعرضه مواد غذایی حساس با اولویت کنترل بهداشت فردی ومواد غذایی خبرداد

آخرین اقدامات برنامه سلامت نوروزی گلستان توسط معاون بهداشتی استان اعلام شد.

البرز گلستان/به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت گلستان، دکتر هنرور معاون بهداشتی دانشگاه گلستان،مهمترین اقدامات اکیپ ها بهداشت محیط بر اساس گزارشات رسیده تا کنون را به شرح ذیل اعلام کرد:
۱۷۷۴۲ مورد بازدید و نظارت از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی حساس با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی از جمله نانوایی ها، رستوران ها، اماکن اقامتی، فست فودها ، قنادی ها و دیگر مراکزهمراه با تجهیزات پرتابل انجام گرفته است ، همچنین ۴۸۴۳ مورد بازرسی از اماکن عمومی حساس با اولویت بهداشت فردی ، ابزارو تجهیزات از جمله آرایشگاه ها و هتل ها و مراکز اقامتی و تفرجگاهها ، ۹۰ مورد بازرسی از اماکن بین راهی با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی از طریق سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی ، بازرسی از سامانه های آبرسانی ۹۹۶ مورد و بازرسی ها با اولویت کنترل دخانیات از مراکز عرضه قلیان ۱۵۴ مورد بوده است.
ضمن اینکه برای متصدیان مراکز و اماکن غیر بهداشتی ۲۷۷۰ مورد اخطاریه کتبی صادر ، ۴۰۶ مورد به مراجع قضایی و سازمان های مسئول معرفی شده و ۶۷ مورد مرکز و امکنه نیز تعطیل گردید.
در راستای نظارت بهداشتی بر آب آشامیدنی ۹۶۲۰ مورد آزمایش کلرسنجی و ۱۲۲۱ مورد نمونه برداری میکروبی انجام گرفته ، همچنین بمنظور نظارت بر کیفیت آب استخرهای شنا اقدام به ۱۹۷ مورد آزمایش کلرسنجی و ۱۲۳ مورد نمونه برداری میکروبی آب استخرهای شنا گردیده است.
در زمینه نظارت بر ایمنی و سلامت مواد غذایی ۳۲۷ مورد نمونه برداری از مواد غذایی سنتی و ۱۰۴ مورد نمونه برداری از مواد غذایی صنعتی بعمل آمده و همچنین مقدار ۳۲۲۳۸ کیلوگرم انواع مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف در سطح عرضه کشف و معدوم گردید.
لازم به ذکر است که برنامه سلامت نوروزی از اول اسفند ۹۵ آغاز شده و تا پانزده فروردین در استان گلستان همزمان با سراسر کشوردر حال اجراست. روابط عمومی معاونت بهداشتی گلستان

0 [1]
0 [1]