- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

رئیس کل دادگستری گلستان در مراسم یازدهمین دوره تحلیف کارآموزان وکالت:حضور وکلا در پرونده ها به کاهش ورودی پرونده به محاکم کمک می کند

حضور وکلا در پرونده ها به کاهش ورودی پرونده به محاکم کمک می کند.
البرز گلستان/رئیس کل دادگستری گلستان در مراسم یازدهمین دوره تحلیف کارآموزان وکالت همزمان با جشن استقلال کانون وکلا با بیان این که دادرسی متکی به دو رکن اساسی قاضی و وکیل است گفت : حضور وکیل می تواند کمک کننده بسیار دقیق و خوبی برای قضاوت در پرونده ها باشد و رسیدگی به پرونده‎هایی که دارای وکیل منصف هستند برای قضات راحت‎تر است.
هادی هاشمیان افزود : هر چند در سال های اخیر اقبال مردم به استفاده از وکیل در پرونده ها بیشتر شده است اما امیدواریم به روزی برسیم که داشتن وکیل خانوادگی در کشور نهادینه شود .
وی از وکلا خواست : با خوش نامی و کار صادقانه ، افکار عمومی را برای پذیرش خود آمده کنند.
وی افزود : قرادادهای تجاری و کاری در دنیای امروز از پیچیدگی های برخوردار است که اگر افراد از حضور وکیل در تنظیم و اجرای آن ها مشاوره بگیرند هم خودشان دچار دردسر نمی شوند و هم از تشکیل بسیاری از پرونده ها در محاکم استان جلوگیری خواهد شد .
هاشمیان با تاکید بر این که دستگاه قضایی نیار به وکلای خبره دارد و کلایی که اخلاق حرفه ای را رعایت کنند دارد افزود : در سال های اخیر عده محدودی از جامعه وکلا ،با رعایت نکردن شان و منزلت این کار به جامعه ی وکلا آسیب رسانده اند افزود : خوشبختانه جامعه ی وکلای استان نیز این افراد را که آسیب رسان هستند ، شناسایی و از بدنه وکالت جدا کرد.
این مقام ارشد قضایی استان در ادامه سخنان از راه اندازی سامانه الکترونیکی ساماندهی رفت و آمد وکلا به دادگستری های گلستان برای نخستین بار در کشور از سال اینده خبر داد و گفت : در این طرح که توسط حفاظت اطلاعات قوه قضاییه اجرا می شود مشخصات وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری در سامانه ی الکترونیکی ثبت می شود تا رفت و آمد این افراد به محاکم ، تسریع شود .
هادی هاشمیان افزود: با اجرای این طرح ، گوشی همراه وکلا و کارشناسان رسمی هنگام ورود به محاکم ، گرفته نمی شود و این افراد از طی کردن تشریفات معمول هنگام ورود به ساختمان دادگستری ها ، دادسراها و شعب شوراهای حل اختلاف ، معاف خواهند شد .
یازدهمین دوره تحلیف کارآموزان وکالت همزمان با جشن استقلال کانون وکلا در دانشگاه آزاد گرگان برگزار شد.
در این مراسم پنجاه نفر از کارآموزان وکالت در حضور مسئولان دادگستری و همکاران پیشکسوت خود مراسم تحلیف بجای آرودند.
بیش از ۶۰۰ وکیل در گلستان فعالیت می کنند.

پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل گلستان

0 [1]
0 [1]