رئیس کل دادگستری گلستان در مراسم یازدهمین دوره تحلیف کارآموزان وکالت:حضور وکلا در پرونده ها به کاهش ورودی پرونده به محاکم کمک می کند

حضور وکلا در پرونده ها به کاهش ورودی پرونده به محاکم کمک می کند.
البرز گلستان/رئیس کل دادگستری گلستان در مراسم یازدهمین دوره تحلیف کارآموزان وکالت همزمان با جشن استقلال کانون وکلا با بیان این که دادرسی متکی به دو رکن اساسی قاضی و وکیل است گفت : حضور وکیل می تواند کمک کننده بسیار دقیق و خوبی برای قضاوت در پرونده ها باشد و رسیدگی به پرونده‎هایی که دارای وکیل منصف هستند برای قضات راحت‎تر است.
هادی هاشمیان افزود : هر چند در سال های اخیر اقبال مردم به استفاده از وکیل در پرونده ها بیشتر شده است اما امیدواریم به روزی برسیم که داشتن وکیل خانوادگی در کشور نهادینه شود .
وی از وکلا خواست : با خوش نامی و کار صادقانه ، افکار عمومی را برای پذیرش خود آمده کنند.
وی افزود : قرادادهای تجاری و کاری در دنیای امروز از پیچیدگی های برخوردار است که اگر افراد از حضور وکیل در تنظیم و اجرای آن ها مشاوره بگیرند هم خودشان دچار دردسر نمی شوند و هم از تشکیل بسیاری از پرونده ها در محاکم استان جلوگیری خواهد شد .
هاشمیان با تاکید بر این که دستگاه قضایی نیار به وکلای خبره دارد و کلایی که اخلاق حرفه ای را رعایت کنند دارد افزود : در سال های اخیر عده محدودی از جامعه وکلا ،با رعایت نکردن شان و منزلت این کار به جامعه ی وکلا آسیب رسانده اند افزود : خوشبختانه جامعه ی وکلای استان نیز این افراد را که آسیب رسان هستند ، شناسایی و از بدنه وکالت جدا کرد.
این مقام ارشد قضایی استان در ادامه سخنان از راه اندازی سامانه الکترونیکی ساماندهی رفت و آمد وکلا به دادگستری های گلستان برای نخستین بار در کشور از سال اینده خبر داد و گفت : در این طرح که توسط حفاظت اطلاعات قوه قضاییه اجرا می شود مشخصات وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری در سامانه ی الکترونیکی ثبت می شود تا رفت و آمد این افراد به محاکم ، تسریع شود .
هادی هاشمیان افزود: با اجرای این طرح ، گوشی همراه وکلا و کارشناسان رسمی هنگام ورود به محاکم ، گرفته نمی شود و این افراد از طی کردن تشریفات معمول هنگام ورود به ساختمان دادگستری ها ، دادسراها و شعب شوراهای حل اختلاف ، معاف خواهند شد .
یازدهمین دوره تحلیف کارآموزان وکالت همزمان با جشن استقلال کانون وکلا در دانشگاه آزاد گرگان برگزار شد.
در این مراسم پنجاه نفر از کارآموزان وکالت در حضور مسئولان دادگستری و همکاران پیشکسوت خود مراسم تحلیف بجای آرودند.
بیش از ۶۰۰ وکیل در گلستان فعالیت می کنند.

پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل گلستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲:۰۸ ب.ظ

دیدگاه