هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان درجمع اعضای شورای حل اختلاف استان : یکی از نهادهای کلیدی اثر گذار در دستگاه قضایی شورای حل اختلاف می باشد

البرز گلستان/هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری استان گلستان  امروز درمراسم تکریم سفیران صلح  و سازش که با حضور معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس شورای حل اختلاف کشور برگزار شد با اشاره به اینکه  شورای حل اختلاف بازوی توانمند دادگستری است اظهار داشت:شورای حل اختلاف از سال۸۱در گلستان در شهرستان بندرگز افتتاح شد

وی افزود:یکی از نهادهای کلیدی اثر گذار در دستگاه قضایی وجود دارد و ظرفیت جدیدی می باشد شورای حل اختلاف است.

اگر ظرفیت شورای حل اختلاف نبود روند رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم زمان‌بر بود و سبب نارضایتی مردم می‌شد.

هاشمیان با بیان این که شورای حل اختلاف رابط بین مردم و دستگاه قضایی است، تصریح کرد: با کمک اعضای شورا از ابتدای امسال تاکنون یکصد و ۳۲ زندانی با کمک و پادرمیانی اعضاء از زندان آزاد شدند و ۷ محکوم به قصاص هم از طناب دار رهایی یافتند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: سال گذشته بیش از ۷۵ هزار پرونده در شعب شورای حل احتلاف استان رسیدگی شد که این امر نشان می‌دهد که شورا بار بزرگی از دوش دستگاه قضایی برداشته است.

وی گفت: با پیگیری و کمک اعضای شورا که بیشترشان از افراد تاثیرگذار در محل زندگی‌شان هستند، امسال ۱۸هزار پرونده کمتر به محاکم استان وارد شد.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان این که در همه دادگستری‌ها و دادسراهای استان شعبه‌های ویژه سازش شورا مستقر شده کرده‌ایم که خوشبختانه آمار نشان می‌دهد ۵۰ درصد پرونده‌های ارجاعی به این شعب سازش می‌شود.

وی افزود: افزایش ۲ درصدی در سازش پرونده‌های ورودی به شعب شورا هم نشان می‌دهد همکاران ما در این بخش خوب عمل کرده‌اند.

هاشمیان به پاداش کم و استیجاری بودن ساختمان‌های شورای حل اختلاف هم اشاره کرد و از حجت الاسلام احمدی میانجی خواست: برای رفع این نیازهای شورای حل اختلاف کمک کنند.

آیین تکریم سفیران صلح صبح امروز با حضور حجت الاسلام محمدمهدی میانجی معاون رئیس قو قضائیه و رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور در گرگان برگزار شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۴:۰۷ ب.ظ

دیدگاه