- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

جعفری معاون قضایی رئیس کل دادگستری گلستان و رئیس شورای حل اختلاف استان از خدمت۶۸۶عضو بصورت افتخاری در ۱۳۹شعبه حل اختلاف استان خبرداد

تکریم و تقدیر از سفیران صلح فرصتی برای ترویج سازش در استان/ سفیران صلح قهرمانانی بی نام در امر سازش
البرز گلستان/رئیس شورای حل اختلاف استان و مسئول اجرایی این همایش می گوید: باید برگزاری همایش تکریم و تقدیر از سفیران صلح را برای ترویج و گسترش فرهنگ حسنه سازش در کشور غنیمت شمرد.
احمد جعفری معاون قضایی رئیس کل دادگستری گلستان و رئیس شورای حل اختلاف استان گفت: در حال حاضر ۶۸۶ عضو بصورت افتخاری و بدون برخورداری از حداقل حقوق کارگری در ۱۳۹ شعبه شوراهای حل اختلاف استان به مردم خدمت می کنند.
جعفری افزود: نهاد مقدس شوراهای حل اختلاف استان گلستان بدنبال تصویب ماده ۱۸۹ قانون برنامه سوم توسعه و حسب آیین اجرایی مصوب ۱۹/۵/۸۱ با دو شعبه در شهرهای آق قلا و بندرگز شروع به فعالیت نمود.
معاون قضایی رئیس کل دادستری گلستان هدف از تشکیل شوراهای حل اختلاف را کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی، رفع اختلافات محلی و نیز حل و فصل اموری که ماهیت قضایی ندارد و یا ماهیت قضایی آن از پیچیدگی کمتری برخوردار است، برشمرد.
وی با اشاره به خانه‌های انصاف و عدالت و نیز شوراهای داوری در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی عنوان کرد: این مراکز در سال‌های پس از پیروزی انقلاب حذف شد که البته با تاسیس و شروع بکار شوراهای حل اختلاف، سیستم صلح و سازش در جامعه احیا شد.
رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان در ادامه با اشاره به نقش فرهنگ‌سازی در جامعه برای ترویج صلح و سازش در میان افراد اظهار کرد: در بین اعضای مخلص شورای حل اختلاف هستند انسان های ایثارگری که برای ترویج هر چه بیشتر گذشت، عفو، تساهل و تسامح در جامعه تلاش می کنند.
جعفری افزود: پس از گذشت بیش از ۱۴ سال از تشکیل نهاد مقدس شوراهای حل اختلاف بر آن شدیم تا با حضور حجت الاسلام احمدی میانجی معاون محترم رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور از تلاش های بی دریغ قهرمانان بی نامی که نام سفیر صلح فقط زیبنده ی آنان است تقدیر کنیم.
همایش تکریم و تقدیر از سفیران صلح (اعضا شورای حل اختلاف استان) دادگستری کل استان گلستان چهارشنبه ۱۸ اسفندماه در سالن اجتماعات دادگستری گرگان برگزار می شود.

0 [1]
0 [1]