مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبرداد:جاده نفت فاصله ارتباطی شهرستان گنبدکاووس تا مرز اینچه برون را به نصف کاهش می دهد

البرز گلستان/مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، طول جاده نفت در حوزه شهرستان گنبدکاووس را حدود ۴۵ کیلومتر بیان کرد و گفت که این جاده فاصله ارتباطی مرکز شهرستان تا مرز اینچه برون را به نصف کاهش می دهد.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس”ابراهیم مبارک قدم” روز شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه راه و شهرسازی شهرستان گنبد، اظهار داشت: در صورت تخصیص اعتبار، عملیات اجرایی قطعه اول جاده موسوم به نفت در حوزه شهرستان گنبدکاووس از سال آینده آغاز می شود.

وی همچنین از واگذاری یک قطعه زمین در شهرک موسوم به بهارستان گنبدکاووس برای احداث پارک و فضای سبز به شهرداری خبر داد و گفت: با اقدامات انجام شده طی سال های گذشته بخش قابل توجهی از مشکلات اهالی این شهرک رفع شده است.

مبارک قدم اضافه کرد: برای طرح کمربندی واقع درشرق شهر گنبدکاووس به دلیل نداشتن ردیف اعتباری ماده ۲۱۵، نمی توان بودجه تخصیص داد.

وی بیان داشت: متاسفانه پل روستای بایلر امسال به علت سیل خسارت دید که طبق مصوبه ای بناست کل مسیر و پل بایلر از نقاط حادثه‌خیز، خارج و بازسازی شود که مطالعات آن در سال ۹۶ انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: از دهه فجر سال ۹۴ تا دهه فجر امسال ۲۵۰ پروژه عمرانی راه و شهرسازی در سطح استان گلستان افتتاح شده است.

وی ادامه داد: افتتاح بیش از ۸ هزارو ۵۰۰ واحد مسکن مهر با حضور وزیر کشور، افتتاح بیمارستان بندرگز با حضور وزیر بهداشت و درمان و افتتاح ۲ تقاطع غیرهمسطح و پل لیوان و همچنین روکش آسفالت بیش از ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی از مهم‌ترین پروژه‌های سال جاری بوده است.

طرح جامع شهر گنبدکاووس بازنگری می‌شود

مبارک قدم بیان داشت: اولویت ما بازنگری طرح جامع شهر گنبدکاووس است که این طرح یکبار در سال ۸۴ اجرا شده و به علت اتمام مدت ۱۰ ساله و کمبود بودجه و اعتبار در سال ۹۶ در دستور کار قرار خواهد گرفت.

“عبدالقدیر کریمی” فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این نشست بر توجه ویژه مسئولان راه و شهرسازی به احداث جاده موسوم به نفت و نیز تکمیل کمربندی شرق گنبدکاووس تاکید کرد و گفت: تکمیل کمربندی از ضرورت های شهرستان و مورد تاکید مسئولان ارشد استان گلستان است.

شهرستان ۳۶۰ هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان واقع است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲:۵۰ ب.ظ

دیدگاه