- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

قربانی مدیرکل راه آهن شمال شرق۲از ایجاد فضای سبز در کنار حمل و نقل سبز همزمان باجشن درختکاری خبرداد

به مناسبت روز درختکاری صورت گرفت:
کاشت نهال دراداره کل راه آهن شمال شرق ۲ و ایستگاه مرزی اینچه برون انجام گرفت

البرز گلستان/در اولین روز از هفته منابع طبیعی و روز درختکاری همزمان با سراسر کشور جشن درختکاری و کاشت نهال در اداره کل راه آهن شمال شرق ۲ و ایستگاه و پایانه مرزی ریلی اینچه برون  صورت گرفت.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ گفت: همزمان با روز درختکاری در راستای حفظ و حراست تبلیغ و ترویج ضرورت حفاظت از محیط زیست و همچنین توسعه و گسترش فضای سبزدر اداره کل راه آن شمال شرق ۲ نیز با حضور مدیران کل منابع طبیعی ، اموربانوان استانداری مسئولین دستگاههای اجرایی زیربط و مجموعه مدیران حراست استان کاشت نهال انجام پذیرفت.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال شرق ۲ ، محمد رضا قربانی ادامه داد : منابع طبیعی ، محیط زیست و فضای سبز سالم یکی از مهم ترین سرمایه های ملی ماست که نقش بسزایی در بقا و ادامه حیات افراد و نسلهای آینده دارد و انتخاب شعار امسال هفته منابع طبیعی با عنوان همیار طبیعت باشیم نشان دهنده استفاده از ظرفیت و پتانسیل مشارکت دستگاههای استان  و مشارکت مردمی می باشدکه وظیفه همه ما این است که در حفظ و حراست تبلیغ و ترویج ضرورت حفاظت از محیط زیست  همت و تلاش خود را بیش از پیش انجام دهیم .

وی ادامه داد : کاشت نهال یک نعمت الهی و  به عنوان یک وظیفه دینی و ملی است که می تواند سرلوحه برنامه همه ما ها قرار گیرد و ما نیز با ایجاد فضای سبز در کنار حمل و نقل سبزبه نقش و جایگاه و اهمیت ایجاد فضای سبز  تاکید و عملی می نمائیم.

قزلسفلو مدیر کل منابع طبیعی نیز در ایستگاه راه آهن اینچه برون ضمن تبریک و تقدیر از همکاری دستگاههای اجرای و اداره کل راه آهن شمال شرق ۲ گفت : انتخاب گونه‌های مقاوم به کم‌آبی و پالاینده هوا ضمن بالا رفتن سرانه فضای سبز و کاشت درختان یکی از راه‌های مناسب برای مقابله با معضلات آب و هوای پاک است .

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و تحقیقات لازم توسط کارشناسان ، مقررشد در عملیات درختکاری امسال گیاهانی را با توجه به نقاط و اقلیم های مختلف در کل استان انتخاب و در فضاهای  مناسب  نهال کاری در حال انجام می باشد.

یاد آور میشود که  در این روزبه دست مدیران کل راه آهن ، امور بانوان استانداری و مشاوربانوان  دستگاههای اجرای و مدیران حاضر در اداره کل نهال هایی را در ایستگاه راه آهن گرگان و اینچه برون کاشته شد و  بیش از ۲۵۰ اصله نهال به منظور استقبال و ترویج  فضای سبز و ارتقا فرهنگ کاشت درخت، توسط مجموعه اداره کل راه آهن شمال شرق ۲ بین کارکنا ن دستگاههای اجرایی حاضر ، مسافرین و افراد مختلف  توزیع گردید.

در حقیقت می توان گفت که درخت کاری دمیدن روح سبز حیات در نقش های پر توان پرسنل زحمت کش و خدوم مجموعه راه آهن می باشد.

0 [1]
0 [1]