رئیس کل دادگستری گلستان در شورای حفظ بیت المال:دادگستری نیرو های مردمی داوطلب را برای حفظ بیت المال آموزش می دهد

البرز گلستان/نیروهای مردمی برای حفظ بیت المال پای کار می آیند // دادگستری نیرو های مردمی داوطلب برای حفظ بیت المال را آموزش می دهد.
رئیس کل دادگستری گلستان در شورای حفظ بیت المال استان گفت : در پی سخنان دادستان کل کشور در همایش ملی حقوق سبز مبنی بر استفاده از ظرفیت بسیج برای پیشگیری از دست اندازی به عرصه های ملی و منابع طبیعی ، در نشست هفته ی گذشته خود با مسئولان سپاه استان ، آمادگی دستگاه قضایی را برای آموزش نیروهای مردمی به منظور کمک به حفظ بیت المال ، اعلام کردیم .
هادی هاشمیان با بیان این که برای حفظ بیت المال به کمک مردم نیاز داریم افزود : به صورت ویژه از تشکل های زیست محیطی که بی مزد و منت در این عرصه داوطلب هستند استقبال می کنیم.
هاشمیان بار دیگر با تاکید بر این که در کشور در حوزه ی محیط زیست خوب مدیریت نکرده ایم گفت: مشکل مدیریتی به معنای این که در مجوزها و موافقت های اصولی طرح ها و برنامه هایی که در عرصه های زسیت محیطی کشور اجرا شده است آینده نگری نکرده ایم .
رئیس شورای حفظ بیت المال استان در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولان ذیر ربط در حوزه ی انفال از آنان خواست : با رصد و نظارت حوزه ی کاری خود ، فرصت سودجویی را از دست اندازان به عرصه های ملی و منابع طبیعی استان ، سلب کنند.
هادی هاشمیان گفت: علیرغم مشغله های کاری در دادگستری ، بارها در روزهای تعطیل از مناطق در خطر تغییر کاربری استان ، سرکشی و متخلفان را تحت پیگرد قرار داده ام و امیدوارم مدیران متولی هم سرکشی از حیطه های کاری خود را در اولویت قرار دهند.
هادی هاشمیان گفت : ما در نشست های شورای حفظ بیت المال استان بارها از مدیران خواهش کرده ایم به وظایف قانونی خود در حوزه ی کاری شان عمل کنند اما اگر خواهش های ما اثرگذار نباشد ، مجبور به تشکیل پرونده ی قضایی برای مدیران متخلف هستیم .
رئیس کل دادگستری گلستان در پایان این نشست پیشنهاد کرد : اعضای شورای حفظ بیت المال استان به صورت گروهی از عرصه های در معرض خطر تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز بازدید و تصمیات مهم را اتخاذ کنند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و دبیر شورای حفظ بیت المال استان هم در این نشست از مدیران منابع طبیعی ، جهاد کشاورزی ، محیط زیست ، آب منطقه ای ، راه و شهرسازی خواست : کشیک های نورزی خود برای برای پیشگیری از تخلف در عرصه های ملی و منابع طبیعی را به دادسراهای سراسر استان اعلام کنند تا سودجویان نتوانند از فرصت تعطیلات نوروزی برای دست اندازی به عرصه های ملی و منابع طبیعی استان استفاده کنند.
دیواره سازی رودخانه زیارت گرگان ، معدن علی آباد کتول ، چرا دام در منطقه جهان نما و روند اجرای طرح کاداستر از موضوعاتی بود که در جلسه امروز شورای حفظ بیت المال استان بررسی شد .
معاون عمرانی استاندار ، مدیر امور اراضی استان، مدیران کل منابع طبیعی و آبخیز داری ، ثبت اسناد و املاک ، آب منطقه ای و نماینده ی راه و شهرسازی استان هم در این جلسه گزارش عملکرد و اقداماتی که در زمینه ی پیگیری مصوبات شورای حفظ بیت المال انجام داده اند ، ارائه کردند.
شورای حفظ بیت المال استان به ریاست رئیس کل دادگستری ، دبیری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و عضویت مدیران کل دستگاه اجرایی استان به ویژه دستگاه های متولی حوزه ی منابع طبیعی ، محیط زیست ، آب و راه و شهرسازی تشکیل می شود.
این شورا ماهانه تشکیل جلسه می دهد و به صورت فوق العاده موضوعات مربوط به بیت المال در همه ی حوزه ها به ویژه محیط زیست و منابع طبیعی را بررسی می کند.
پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل گلستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۳:۲۲ ب.ظ

دیدگاه