معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی گلستان از کشف یک فقره زمین‌خواری در گنبدکاووس توسط ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی خبر داد.

البرز گلستان/سرهنگ”عسگر ساوری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی ارجاع یک پرونده قضائی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گنبدکاووس مبنی بر یک فقره زمین خواری در یکی از روستاهای توابع گنبدکاووس، مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی گفت: پس از اطلاع، با همکاری نماینده حقوقی اداره منابع طبیعی و دستگاه قضائی موضوع مورد بررسی قرار گرفت و با انجام تحقیقات میدانی از منطقه مورد نظر مشاهده شد حدود ۳۷ هزار متر از اراضی ملی با بولدوزر تخریب، تسطیح و مورد تصرف قرار گرفته است.

این مقام انتظامی ادامه داد: در همین راستا فردی که اقدام به تصرف غیرمجاز اراضی ملی کرده بود، شناسایی و به پلیس آگاهی احضار شد.

وی افزود: متهم با ارائه شواهد، مستندات و مدارک لازم از سوی ماموران پلیس آگاهی چاره‌ای جز اعتراف به تصرف اراضی ملی نداشت و به جرم خود اعتراف کرد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی گلستان خاطرنشان کرد: کارشناسان منابع طبیعی ارزش این مقدار از اراضی ملی تحت تصرف را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

سرهنگ ساوری در پایان ضمن تاکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با زمین‌خواری، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زمین‌خواری، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱:۰۹ ب.ظ

دیدگاه