- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

نیک نیامدیر کل تأمین اجتماعی گلستان :تمامی کارفرمایان کارگاههای فعال دارای بدهی به سازمان از فرصت جدید سه ماهه برای پرداخت و یا تقسیط بدهی خوداستفاده کنند

داشتن نظم و انظباط اداری و تکریم ارباب رجوع دو عامل مهم موفقیت سازمانی  است و مدیران و کارمندان باید با جدیت تمام برای ترویج و رونق دادن به این دو ویژگی حیاتی تلاش مضاعفی نمایند.

البرز گلستان/مدیر کل تأمین اجتماعی گلستان درجلسه ای با روسای شعب و کارشناسان ذیربط در محل آن اداره کل با بیان مطلب فوق گفت: برقراری نظم و انضباط اداری نیز به مسئولی نیاز دارد که خود الگوی نظم و انضباط باشد و اگر بخواهد زیرمجموعه اش از بی نظمی به دور بماند و نظم و انضباط در محیط کار حاکم باشد باید خود نمونه یک انسان منضبط باشد. در غیر اینصورت نباید از کارمندان خود انتظار نظم و انضباط را داشته باشد.

علی اصغر نیک نیا با بیان اینکه کارمندان و مدیران باید دارای روحیه انتقاد پذیری باشند افزود:  مدیری که خود وقت شناس نیست و در وقت معین در محل کار حاضر نمیشود دیر میآید و زود میرود، نمیتواند، خواستار رعایت نظم و انضباط در اداره تحت مسئولیتش توسط کارمندان باشد چرا که برقراری نظم و انضباط در محیط کار خواستار یک مدیر منضبط است که در اینصورت چنین مدیری همواره با نشاط و سرزندگی و راهنماییهایش در دیگران مؤثر و برای کارمندان ارزشمند و قابل ستودنی و معتبر است.

وی عنوان کرد: یک مدیر لایق و خوب میتواند با شناخت این شیوهها و به کار بردن آنها در راه دستیابی به نظم و انضباط اداری گام‏های بلندی در جهت تحقق بخشیدن اهداف عالی سازمانی و توسعه مجموعه خود بردارد و میتواند با قاطعیت و پرهیز از دودلی، تقسیم کار و ایجاد انگیزه سهم بزرگی در پیشرفت امور داشته باشد.

وی با اشاره به برخی نقاط قوت و ضعف عملکردی شعب استان تاکید کرد: با توجه به فرصت باقی مانده از طرح بخشودگی جرائم بیمه ای و ایام آخر سال، روسای شعب، کارشناسان وکارکنان مربوطه باید با الگو قرار دادن رعایت نظم و انظباط اداری و سازمانی ضمن تعیین تکلیف تمامی بدهی کارفرمایان نسبت به وصول مطالبات و افزایش ورودی بیمه شدگان با همتی جهادی تلاشی مضاعف داشته باشند.

وی ضمن برشمردن خط مشی نحوه اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه ای و افزایش منابع درآمدی آن سازمان یادآور شد: تشکیل جلسات و کارگروه های اجرای بخشنامه بخشودگی در شعب، رصد کلی بدهی اجرائیات و اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه ای و ارائه گزارش آنها از طریق ویدیو کنفرانس با مدیر عامل و معاونان، تعیین تکلیف تمامی بدهی کارفرمایان، نظارت مستمر بر نحوه اجرای طرح بخشودگی، افزایش وصولی ها، حرکت در جهت رونق کسب و کار و کاهش بدهی شرکت ها، اطلاع رسانی سریع به کارفرمایان و مراجعه به تمامی کارگاه ها و اطلاع رسانی عمومی به طرق مختلف از جمله اقدامات در مدت اجرای این طرح می باشد.

نیک نیا خاطرنشان کرد: مدت اجرای طرح بخشودگی جریمه حق بیمه کارفرمایان سه ماه از روز نوزدهم دی ماه سالجاری تا روز ششم اردیبهشت سال آتی است و این زمان مناسبی است تا تمامی کارفرمایان کارگاههای فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی دارای بدهی به سازمان تأمین اجتماعی از این فرصت جدید سه ماهه برای پرداخت و یا تقسیط بدهی خود استفاده کنند و مشمول بخشودگی جریمه حق بیمه شوند.

وی ادامه داد: کارفرمایان خوش حساب در صورت پرداخت نقدی و یا درخواست تقسیط بدهی تا حداکثر یک سال، تمامی جرائم بیمه ای آنان بخشیده می شود اما اگر کارفرمایان امکان پرداخت نقدی بدهی خود را نداشته باشند می توانند درخواست تقسیط آن را حداکثر تا ٣۶ قسط ماهانه نمایند که در اینصورت بخشودگی به صورت درصدی متناسب با تعداد قسط می باشد.

وی اظهار کرد: کارفرمایان درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف ١٨ ماه از بخشودگی معادل ٨۵ درصد، درصورت پرداخت ظرف مدت ٢۴ ماه از بخشودگی معادل ٧۵ درصد، درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف مدت ٣٠ ماه از بخشودگی معادل ۶٠ درصد و در صورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر ظرف مدت ٣۶ ‌ماه نیز از بخشودگی معادل ۵٠ درصد جرائم مربوطه برخوردار می شوند.

مدیر کل تأمین اجتماعی گلستان تصریح کرد: در صورت عدم پرداخت هریک از اقساط در مهلت مقرر قانونی ، بدهی تبدیل به حال شده و به همراه مانده جرائم قبلی و جرائم محاسبه شده  از تاریخ تبدیل به حال، طبق مقررات وصول خواهد شد.

۱ / ۶
0 [1]
0 [1]