قوانلومدیر کل کتابخانه های عمومی گلستان ازبرگزاری سومین نشست کتابخوان با محوریت بهداشت وسلامت خبرداد

نشست تخصصی کتابخوان ویژه بهداشت وسلامت در سالن اجتماعات اداره کل کتابخانه های عمومی استان گلستان برگزار شد

البرز گلستان/به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گلستان،قوانلومدیر کل کتابخانه های عمومی گلستان ازبرگزاری سومین نشست تخصصی با موضوع بهداشت وسلامت با همکاری موسسه سیراندیشان روشن در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی میرفندرسکی خبر داد

وی افزود:در این نشست پنج نفر از اعضای فعال موسسه سیراندیشان روشن به عنوان ارایه دهندگان به معرفی آثارمطالعه شده خود پرداختند که خلاصه ای از کتابهای ارایه شده به شرح زیرمی باشد:
تکنیک های شناخت درمانی،نویسنده: رابرت لی هی، انتشارات :ارجمند، ارایه دهنده: راضیه پهلوانی
دراین کتاب تکنیک هایی برای اصلاح و درمان اندیشه های ناکام ساز گفته شده است. سه تکنیک مهم که دراین اثر به آن اشاره شده عبارتند از: تکنیک وکیل مدافع، تکنیک ماشین زمان و تکنیک روش معیار دوگانه. درتکنیک وکیل مدافع ما به مانند وکیلی که برای موکل خود وقت می گذارد برای خودمان وقت صرف کنیم. در تکنیک ماشین زمان نیز برای رهایی از آسیب های مشکلات مختلف باید به زمان متوسل شویم و با گذشت زمان مشکلات رو به فراموشی می روند. درادامه تکنیک روش معیار دوگانه ما همانگونه که در مشکلات دیگران به افراد مشاوره می دهیم برای خودمان نیز می توانیم از این نقش استفاده کنیم.
ازدواج بدون شکست، نویسنده: دکتر رابرت گلسر، انتشارت: سایه سخن، ارایه دهنده: زینب سالاری زارع
برخی افراد مدام دیگران را عامل اصلی شکست خود می دانند و در این کتاب نویسنده تلاش دارد راه موفقیت در ازدواج را به ما نشان دهد. ازنظر نویسنده پنج نیاز اساسی در انسانها وجود دارد که عبارتند از: نیاز به بقا، نیاز به عشق، نیاز به قدرت، نیاز به آزادی و نیاز به تفریح و لذت. نیاز به بقا همه زندگی را شامل می شود. نیاز به عشق درهمه یکسان نیست. نویسنده برای تحقق این پنج نیاز یک تست راهم تدوین کرده است . دنیای کیفی انسانها نیز مسئله مهم دیگری است که نویسنده درکتاب به آن توجه دارد.
معجزه صمیمیت، نویسنده:  حمیدرضا غلامرضایی، انتشارت: نسل نواندیش، ارایه دهنده: دکتر سپندرلا خنجری
نویسنده در ۴۰۰اثر درحوزه روان شناسی تحقیق کرده است. این کتاب به ۳۰۰ مرکز مشاوره جهت بهره برداری ارایه شده است. دراین کتاب به رابطه همسران و تاثیر آن بر موفقیت تحصیلی ارایه شده است که ۷ فرایند را ذکر کرده است. این کتاب قبلا سه جلد بوده که اکنون دریک جلد تدوین شده است. انتخاب همسر مناسب یکی از مهمترین مسائل کتاب است. از منظر نویسنده رابطه عاطفی که در زندگی شکست می خورد آثارمخرب برتحصیل فرزندان می گذارد و درچنین وضعیتی چه باید کرد؟ زندگی مشترک فصل هایی دارد که باید رعایت کرد و این فصل ها عبارتند از : جاذبه های زن وشوهری، جاذبه های لمسی ،حسی و نهایتا همزیستی.
روان درمانی مبتنی بربهبود کیفیت زندگی ، نویسنده: دکتر اکرم، انتشارات:ارجمند، ارایه دهنده: فلورا عرفانیان
این کتاب کمک می کند تا کیفیت زندگی را بهترکند. این کتاب برای همه اقشاراجتماعی قابل استفاده است.
مهمترین بخش کتاب فصل نهم است که به شادمانی اختصاص دارد. چهار عامل اصلی که موجب شادی درانسان می شوند عبارتنداز: ارتباط با معنویت، ارتباط با خودمان، ارتباط با دیگران و طبیعت که هر چهار مورد درآیات و روایات ما وجود دارد.
استعاره سود بانکی یکی از مفاهیم مهم دراین کتاب است که می گوید وقتی مابرای کسی کاری انجام می دهیم انتظارداریم متقابل باشد همانگونه که اگر پولی را دربانک بگذاریم منتظر پرداخت سود آن هستیم. استعاره برف بازی مدل دیگری است که اگر به طرف کسی برف پرتاب کنیم با واکنش متقابل مواجه می شویم لذا در روابط با دیگران باید مراعات کنیم.
مالت، تکنولوژی تولید ،کاربرد وکنترل کیفیت،نویسنده :یحیی مقصودلو، انتشارات:منابع طبیعی گرگان، ارایه دهنده:محبوبه کشیری
بهداشت غذا عاملی است که در بهداشت وسلامت انسان موثراست. مالت از جمله مواردی است که در صنعت غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال گندم ریختن قبل از عید در ایران مرسوم است. لذا لازم است دانه ها را در دمای پایین و آب نگه داشت که آنزیم جدید ترشح می کنند ، البته دانه ها نباید دایم در آب باشند .مالت سبز شامل ویتامین بی می باشد که به سلامت جسمی کمک می کند. چنانکه مالت گندم با جو فرق می کند. درسمنو که برای بیماران دیابتی هست شاهد مالت سبز هستیم که با افزودنی خوب است. عصاره مالت با سمنو فرق دارد که می توان در ماءالشعیر استفاده کرد و مورد بهره برداری قرار بگیرد.
سخنان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان پایان بخش این مراسم بود. رضا قوانلو با اشاره به طرح ملی نشست کتابخوان درسطح کشور گفت: این نشست ها از سال نود چهار شروع شده و در سطح کتابخانه ای، شهرستانی واستانی برگزار می شود. وی درادامه افزود: نشست های کتابخوان هم به شکل عمومی وهم به شکل تخصصی برگزارشده است . مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تعداد نشست های کتابخوان که دراستان برگزار شده است را حدود ۲۲۰ نشست اعلام کرد که حدود ۱۸۰۰نفر به معرفی کتاب پرداخته اند. برگزاری ۱۷ نشست کتابخوان استانی درسال نود وچهار وسه نشست تخصصی درسال نود وپنج شامل اقتصاد مقاومتی، بانوان و بهداشت و سلامت نیز قابل ذکراست.
درپایان به رسم تجلیل لوح تقدیرهایی به ارایه دهندگان اهدا گردید. گفتنی است سلسله نشست‌های «کتاب‌خوان» به منظور اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شود و در آن کتابداران، نویسندگان، فعالان فرهنگی، اهالی رسانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و همه علاقه‌مندان به کتاب‌خوانی، به معرفی کتاب‌های موردنظر خود می‌پردازند و در جلساتی که در فضایی صمیمی و با محوریت کتاب برگزار می‌شود، افراد شرکت‌کننده تجربیات مطالعاتی خود را برای استفاده سایر علاقه‌مندان کتاب و کتاب‌خوانی به اشتراک می‌گذارند.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۷:۳۴ ب.ظ

دیدگاه