طهماسبی معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان خبرداد:استان گلستان جز دواستان برتر کشور در فرهنگ سازی مبارزه با قاچاق کالا و ارز

البرز گلستان/علی‎اصغر طهماسبی معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت: همیشه رسانه ها در خط مقدم اطلاع رسانی به مردم بوده اند.

وی افزود:اگر قلم توانای خبرنگاران ما نبود بسیاری از اتفاقاتی که در حال رقم خوردن است اطلاع‎رسانی نمی‎شد و مردم از خدمات و زحمات کارگزاران بی‎اطلاع می‎ماندند.

وی تصریح کرد:استان گلستان جز دواستان کشور در فرهنگ سازی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده است.

در استان‎های کشور،کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  شکل گرفته و  ۴ رسالت سیاست‎گذاری، برنامه‎ریزی، هماهنگی و بازرسی را در دستور کار خود قرار داده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان با بیان اینکه در این راستا ۷ کارگروه مانند مقابله، پیشگیری، فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده، ادامه داد: در حوزه فرآورده‎های نفی و سوختی و تعزیرات هم کارگروهی برای مبارزه با قاچاق راه‎اندازی شده است.

طهماسبی تاکید کرد: ۲۵ میلیارد دلار در کشور کالای قاچاق و ارز کشف می‎شد و امسال با توجه به تاکیدات رئیس جمهور درصدد این بودیم که ۱۰ درصد از این میزان قاچاق کالا و ارز را کم کنیم و توانستیم امسال بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار قاچاق کالا و ارز را در کشور کم کنیم.

وی با بیان اینکه درصدد هستیم که بتوانیم صیادان غیرمجاز را کاهش بدهیم، افزود: یک‌هزار هکتار سایت میگو امسال به بهره‎برداری رسیده و تا هفته دولت ۳ هزار هکتار دیگر آن به بهره‎برداری خواهد رسید و امید داریم بتوانیم سایت پرورش میگو را به ۱۰ هزار هکتار برسانیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان افزود: ۴ هزار پرونده در سطح استان گلستان در ستاد قاچاق کالا و ارز تشکیل شده و در این راستا ۴ هزار و ۱۱۶ نفر دستگیر شدند.

طهماسبی اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز امسال ۸۸۰ خودر توقیف شده و همچنین امسال ۲۱ عملیات  انجام شده و ۷ باند قاچاق کالا و ارز در استان گلستان منهدم شده است.

وی تاکید کرد:  امسال یک‌هزار و ۶۰۰ بطری مشروبات الکی منهدم شده و  ۳۵ باند کامیون‎ کشنده که در سطح کشور فعال بودند را توقیف کردیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان اظهار داشت: توانستیم در استان گلستان ۲۳ باند قاچاق موتورسیکلت را امحاء کنیم و ۲۵۰ باند قاچاق ماهواره را در استان ضبط و کشف کنیم.

طهماسبی تاکید کرد: نزدیک به ۹۰ درصد گوشی‎های همراه از خارج وارد می‎شود و بخش عظیمی از این گوشی‎ها از طریق کالای قاچاق وارد کشور می‎شود و دولت با ریجستری کردن تلفن همراه درصدد ممانعت از ورود گوشی است.

وی با بیان اینکه  ۵۶۰ هزار نخ سیگار در استان گلستان امسال امحا شده، افزود: در حوزه مبارزه به لحاظ قوانین کمبودی را ملاحظه نمی‎کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان بیان داشت: پس از انقلاب پیرامون مبارزه با قاچاق کالا و ارز قانونی نداشتیم تا اینکه در سال ۱۳۹۳ نظام جمهوری اسلامی یک قانون جامع و کامل مبارزه با قاچاق کالا را مصوب کرد.

طهماسبی بیان داشت: در سال ۱۳۹۲ بیش از ۶۵ میلیارد و ۹۸ میلیون ریال، در سال ۱۳۹۳ بیش از ۹۳ میلیارد و ۶۴۷ میلیون ریال، سال ۱۳۹۴ بیش از ۸۳ میلیارد و ۶۲۲ میلیون ریال، و در سال ۱۳۹۵ بیش از ۱۵۷ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال کالای قاچاق در استان گلستان کشف شده است.

 وی اظهار داشت: هیچ‌گونه خلاء قانونی در حوزه تعزیرات استان و پیشگیری نداریم و در ۲،۳ سال گذشته سطح آگاهی عمومی مردم را افزایش دادیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان با بیان اینکه ارتقاء سطح اطلاع‎رسانی را در همه مقاطع دنبال می‎کنیم، یادآور شد: ارتقاء سطح اطلاع‌رسانی در خصوص کیفیت کالا در صنعت و معدن و شرکت پخش نفت و حوزه نظارت در سامانه‎های سوخت را داشتیم و این موضوعات سبب شد که رتبه دوم را در حوزه اطلاع‎رسانی ستاد‎های مبارزه با کالای قاچاق و ارز را در کشور کسب کنیم.

طهماسبی تاکید کرد: یکی از وظایف دولت در سال ۱۳۹۵ شناسنامه‎دار کردن انبارهای کالا است و در ماه‎های گذشته کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز جلساتی را برگزار کرده و گشت‎هائی را در سراسر استان با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام می‎دهد.

وی اظهار کرد: امید داریم تا پایان سال همه انبارهای که محل دپوی کالاها و محصولات است را شناسایی کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان افزود: ما امروز ناکارآمدی مرزها را نداریم و در حوزه گمرک‎های کشور همه سیستم‎های حمل و نقلی از سیستم کاغذی خارج شده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۵:۴۴ ب.ظ

دیدگاه