هفته نامه سرزمین جم یکسال کاری را در دنیای مطبوعات گلستان طی کرد

در ۲۶ بهمن ماه؛سرزمین جم یک ساله شد

البرز گلستان/در ۲۶ بهمن سال ۱۳۹۴ سرزمین‌جم پا به دنیای مطبوعات نهاد و در طی این مدت توانسته مسیر خوبی را بر اساس رسالت رسانه‎ای خود در استان گلستان دنبال کند.

سرزمین جم در در تاریخ دوشنبه ۲۴ اسفند ماه سال ۱۳۹۴ با تیتر« سرزمین جم با بهار آمد» بر روی کیوسک روزنامه‎فروشی‎های استان گلستان قرار گرفت.

برای خانواده بزرگ سرزمین جم مهمترین تحولی که در روز ۲۶ بهمن ماه سال ۱۳۹۴ در رسانه‎های استان گلستان رقم خورد را باید حضور رسانه‎ای عنوان کرد که به دنبال مطالبه‎گری بوده و در طی این مدت با تیترهای « تیغ جراحی بر رگ‎های آئورت خلیج گرگان، پلاسکو‎های زیادی در گرگان داریم، مسافربر شخصی در گرگان ممنوع یا آزاد، سلامت گلستان در کما، اینچه برون در یک قدمی منطقه آزاد، ۱۴۴ هزار تن گندم گلستان هدر می‎رود و گامی برای بهبود وضع سلامت گلستان » در صدد بود که بتواند رسالت خود را در جامعه ایفا کند.

پرداختن به مطالبات کارگری، پارلمان محلی شورای شهر، طرح تحول سلامت، خلیج گرگان و منطقه‎آزاد و موضوعات اقتصادی، بیشترین مطالبی بود که از سوی این هفته‎نامه جریان‎سازی شده است.

یکسال از مجوز انتشار هفته نامه سرزمین جم می‎گذرد ودراین یکسال افراد زیادی ما را در رسیدن به قله‎های افتخارات قلم یاری کردند..

همزمان با انتشار هفته‎نامه‎ سرزمین جم برای دسترسی راحت‎تر مخاطبان به مطالب هفته‎نامه سایت سرزمین‎جم را با آدرس http://www.sarzaminejam.com/ راه‎اندازی شد.

راه‎اندازی پست اینستاگرام با آدرس https://www.instagram.com/sarzaminejam_ir/ و کانال تلگرامی https://t.me/sarzaminejam_com را هم منجر شد مخاطبان هفته‎نامه سرزمین جم ما را در فضای مجازی بیشتر دنبال کنند.

سرزمین‎جم در صدد است که بتواند در سال آینده جزو بهترین‎های مطبوعات استان گلستان قرار بگیرد و در این مسیر با بهره‎گیری از کادری مجرب در هیئت تحریریه بدنبال این است که بتواند با اخبار تولیدی و محتوای اغنایی ،جذب مخاطب خود را افزایش دهد.

در حال حاضر تقریبا ۴ هزار گلستانی از طریق هفته‎نامه و فضای مجازی مطالب ما را دنبال می‎کنند و یکی از اهداف این هفته‎نامه این است که در سال دوم جامعه مخاطب خود را به ۱۰ هزار نفر برساند.

هفته‎نامه ‎سرزمین جم درصدد است که تازه‎ترین خبرها را به مخاطبان خود انتقال دهد و در این مسیر نیاز است که دستگاه‎های اجرایی همکاری بیشتری با سرزمین جم داشته باشند.

در استان گلستان بیش از ۹۰ سایت، نشریه وروزنامه، و هفته‎نامه وجود دارد و از این میان تقریبا ۴۸ نشریه مجوز فعالیت دارند که به صورت هفتگی تنها ۱۵ هفته‎نامه را می‎تواند در کیوسک روزنامه فروشی استان پیدا کرد و لذا درخواست ما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل این وزارت در گلستان این است که نسبت به راستی‎آزمایی نشر هفته‎نامه‎های استانی اقدام کنند و همچنین محتوای تولیدی را در نظر بگیرند تا بر کیفت هفته‎نامه‎های استان گلستان افزوده شود.

برای اینکه هفته نامه سرزمین جم بتواندبا توان بیشتری نسبت به اهداف ورسالت خوداقدام کند نیازاست دستگاههای اجرایی واداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی ارزش بیشتری به اطلاع رسانی وحرفه ای گری هفته نامه های استان همانند سرزمین جم قائل شوند.

گاهی دستگاه‎های اجرایی تصور می‎کنند که ما تنها به واسطه آگهی به سراغ آنها می‎رویم که به هیچ وجه اینگونه نیست و درخواست ما این است که این دستگاه‎های اجرایی و مسئولان روابط عمومی تنها به خبرگزاری‎ها اکتفاء نکنند و در راستای بهبود فضای اطلاع‎رسانی در نشریات مکتوب ما را یاری کنند.

درپایان گفتنی است شماره پنل پیامکی ۳۰۰۰۱۷۳۲۶۸۳۳۸۱ آماده پذیرش ونقد وانتقادات نسبت به عملکردهفته نامه سرزمین جم است وامیدواریم بانظرات وانتقادات سازنده پویاتروهدفمندتربه راه خود ادامه دهد ./ سمیه مراد قلی

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۵ ق.ظ

دیدگاه