دکتر فاضل رٸیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان درنشست بافعالان اجتماعی غرب گلستان:من برای تمامی دغدغه های مردم در امر بهداشت و درمان احترام قاٸلم

البرز گلستان/دکتر فاضل رٸیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در نشستی که روز دوشنبه ۲اسفند در جمع برخی از فعالان اجتماعی غرب استان داشت بیان کرد: از اینکه این جمع با قومیت، سطح تحصیلات و همچنین گرایش های سیاسی مختلف در کنار هم هستند و همیشه در بدترین شرایط موجود همواره در تمامی مناسبت های سیاسی چه در انتخابات یا راهپیمایی ها در پای کار هستند ابراز خوشحالی کرد و گفت انشاالله ما هم بتوانیم پا به پای سایر مسٶلان پای کار باشیم و بتوانیم بخشی از محبت های این مردم را جبران کنیم.
وی در ادامه افزود: من هم برای تمامی دغدغه های مردم در امر بهداشت و درمان احترام قاٸلم، چرا که مشکلات مردم را بخشی از دغدغه های خود میدانم.

دکتر فاضل درخصوص بیمارستان کردکوی نیز گفت بنده به تازگی جلسه ای با برخی از جراحان قلب داشتم که در گذشته در این مرکز مشغول به فعالیت بودند و مردم نیز بسیار راضی از عملکرد ٱنان بودند و از این عزیزان خواستم که  به فعالیت های خود در این بیمارستان ادامه دهند و امیدوارم تا بعد از عیدنوروز این رونق به بیمارستان کردکوی بر گردد.
وی همچنین درمورد اورژانس ها هم خاطرنشان کرد: ساختار اورژانس ما در تمام استان دارای مشکل هستند. ساختار ساختمانی ٱن یک مشکل است، ساختار کاری ٱن هم بخش دیگری از واحد اورژانس است و این مشکل از ٱنجاست که ما خودمان و وزارت بهداشت بیمارستان را نمی سازیم. فقط طبق یک تیپ نقشه خاص که مسکن و شهرسازی بیمارستان را می سازد، وزارت بهداشت تحویل میگیرد و این الگو برداری هایی که باید از مراکز استاندارد برداشته شود، رعایت نمی شوند.
وی افزود: ما در اورژانس به نیروهایی احتیاج داریم که بتواند هم از لحاظ فیزیکی و انرژی قوی باشد هم از لحاظ تجربه کاری. از ٱنجایی که انرژی را جوانتر ها دارند و تجربه را افراد مسن تر. و از ٱنجایی که اورژانس بخشی است که نیروها را زودتر از بخشهای دیگر مستهلک می کند و نیرویی نداریم که بتواند در این بخش بیشتر از ۷ الی ٨ سال تحمل داشته باشد. و همانطور که می دانید تقریبأ ٨۰% از پرسنل اورژانس را خانم ها تشکیل می دهند و خانم در این کار نیز مشکلات خاص خودشان را دارند ازجمله موضوع بارداری خانم ها در دوران فعالیت کاری ٱنها که حدود ۲۰ الی ۲۵ % از خانم هایی که کار خود را شروع میکنند در ٱستانه زمان باروری هستند و در مرخصی زایمان به سر می برند و با توجه به طولانی بودن زمان مرخصی زایمان، این خود به یک معضل تبدیل شده است.

وی در ادامه گفت: پزشکان علاوه بر امتحانات زیادی که می دهند، در خصوص اورژانس نیز برای پزشکان امتحان صلاحیت بالینی برگزار خواهد شد و تمامی پزشکانی که وارد بحث درمانی اورژانس خواهند شد باید این امتحان را بگذرانند. و تخصص طب اورژانس نیاز مبرم این استان می باشد که با توجه به اهمیت موضوع، ما تنها ۴ متخصص فقط در بیمارستان ۵ٱذر داریم که نیاز ما تا حدود ۴۵ متخصص می باشد.
دکتر فاضل در خصوص بیمه سلامت گفت: ما در این بحث با کمبود بودجه مواجه هستیم. زمانی که این طرح بسته شد، بر مبنای جمعیت ۵ میلیون نفر تخصیص داده شد ولی زمانی که این طرح وارد فاز اجرایی خود شد، جمعیتی بالغ بر ۱۱ میلیون نفر بیمه شدند که بیش از دو برابر حجم پیش بینی شده بود و بودجه ای که در این خصوص در مجلس مصوب شده بود بر مبنای همان ۵ میلیون نفر بود. اکنون که با مواجه شدن این موضوع، وزارتخانه و وزیر علی رغم تحت فشار بودن از جانب این موضوع، تلاش برای کسب بودجه مورد نیاز در این خصوص همچنان ادامه دارد. با اینکه میدانیم این طرح حتی در ٱمریکا هم علاوه بر بودجه های بسیار زیادی که درخصوص بهداشت و سلامت قرار داده بود ، درخصوص بیمه سلامت پس از ۶ ماه با ورشکستگی طرح مواجه شدند و بطور کل ملغی شد. اما خوشبختانه در ایران این طرح پس از گذشت ۳ سال در دولت تدبیر و امید همچنان ادامه پیدا کرده و تداوم هم خواهد داشت.
دکتر فاضل ضمن تشکر و قدردانی از مجمع خیرین و افراد خیر استان افزود: هر خیری که ٱجری روی ٱجر بگذارد ارزش و جای قدردانی دارد و نباید هیچگونه بی حرمتی به ٱنها صورت گیرد تا این عزیزان را دلزده و دلسرد کنیم و در ادامه افزود: درب اتاق من به روی هر خیری همیشه باز خواهد بود و به خوبی از این عزیزان استقبال خواهم کرد.

DSC_0091

photo_2017-02-20_19-22-59

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۲ ق.ظ

دیدگاه