رئیس کل دادگستری گلستان خبرداد:چالش های زیست محیطی گلستان یکی از محورهای اصلی این دورهمی حقوقدانان وصاحب نظران حوزه محیط زیست در۵ اسفند

البرز گلستان/۵ اسفند گلستان میزبان همایش ملی حقوق سبز // همایش ملی حقوق سبز فرصتی برای بیان و پیگیری مطالبات زیست محیطی گلستان در سطح ملی
رئیس کل دادگستری گلستان و مسئول اجرایی این همایش می گوید : باید از فرصت برگزاری همایش ملی حقوق سبز برای بیان و پیگیری مطالبات زیست محیطی استان بهره ببریم .
هادی هاشمیان  گفت : چالش‌ها و آسیب‌های محیط زیست دغدغه‌ای است که دستگاه قضایی استان را برآن داشت تا در همایشی که پنج شنبه ۵ اسفند ۹۵ با حضور قضات حقوقدانان و فعالان زیست محیطی برگزار می شود ، راهکارهای قانونی و حقوقی برای حفظ محیط زیست به ویژه در استان‌های شمالی کشور را بررسی کند.
هاشمیان افزود : چالش های زیست محیطی گلستان یکی از محورهای اصلی این دورهمی حقوقدانان و صاحب نظران حوزه محیط زیست و منابع طبیعی کشور است.
این مقام ارشد قضایی استان با بیان این که بسیاری از مشکلات زیست محیطی گلستان زیر چتر سبز جنگل ، پنهان مانده است گفت: اگر امروز برای مشکلات زیست محیطی استان مانند ریزگرد ها ، خشک شدن خلیج گرگان و تخریب جنگل چاره ای اندیشیده نشود در آینده ی نه چندان دور ،به چالش های جدی تبدیل خواهند شد که امنیت معیشتی و زندگی مردم استان را تهدید می کند .
هادی هاشمیان تصریح کرد : طرح این چالش ها و حساس کردن مسئولان و فعالان زیست محیطی کشور برای چاره اندیشی در این باره از اهدافی است که در این همایش به طور جدی به دنبال تحقق آن هستیم .
رئیس شورای حفظ بیت المال استان گلستان گفت: در کنار تغییر نگاه مردم و مسئولان به محیط زیست، راهکارهای قانونی و حقوقی هم می‌تواند در راستای حفظ محیط زیست کارگشا باشد که امیدواریم این همایش به تحقق این امر کمک کند.
همایش ملی حقوق سبز پنج شنبه ۵ اسنفد با تاکید بر چالش های زیست محیطی مناطق شمالی کشور به میزبانی گلستان در گرگان ، برگزار می شود .
حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور سخنران این همایش است .
پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل گلستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۳:۱۰ ب.ظ

دیدگاه