مهندس قربانی مدیر کل راه آهن شمال شرق ۲با حضور سرمایه گذاران و سرکنسول قزافستان خبرداد:بندر خشک اینچه برون میزبان سرمایه گذاری داخلی و خارجی

بندر خشک اینچه برون میزبان سرمایه گذاری داخلی و خارجی است

البرز گلستان/مدیر کل راه آهن شمال شرق ۲ در جلسه ای که با حضور سرمایه گذاران  ،  تاجران و سرکنسول  قزافستان برقرار نمود گفت : بندر خشک اینچه برون میزبان سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.

در این جلسه ضمن اینکه مهندس قربانی توضیحاتی بر روی نقشه منطقه مورد نظر و محوطه پایانه و ایستگاه  و بندر خشک اینچه برون ارائه نمودند منطقه مذکور را نقطه عطف تجار و بازرگانان برای مبادلات اقتصادی بینابین برشمردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال شرق ۲ ، محمدرضا قربانی پس از این جلسه ازایستگاه و خطوط ریلی و محل احداث بندر خشک اینچه برون بازدید نمودند.

مدیر کل راه آهن شمال شرق۲  توضیحاتی پیرامون  پایانه خطوط ریلی و بندر خشک  اینچه برون  و  مزایای حمل و نقل ریلی و ابعاد مثبت استفاده از این خطوط کریدورریلی بین المللی بیان نمود و اظهار داشت : بندر خشک اینچه برون میزبان سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.

محمد رضا قربانی ادامه داد :  کریدور بین المللی و مسیر ترانزیتی اینچه برون  هاب بزرگ اقتصادی  می باشد که  با کلنگ زنی بندر خشک اینچه برون که دومین بندر خشک ایران در منطقه اینچه برون استان گلستان است در حوزه های مختلف همچون  احداث پایانه نفتی و کانتینریارد در نظر گرفته شده است که در آن ، عبور کالاهای ترانزیت ، حمل و نقل کالا با واگنهای کشورهای CIS ، ایجاد انبارهای سرپوشیده ، سیلوهای غلات بمنظور فعالیت تخلیه، بارگیری، انبارداری و بازاریابی ، ساخت مخازن نفتی برای بارگیری و تخلیه مواد نفتی ، فعالیت تعویض بوژی وعملیات مبادله قطارها را نیز خواهیم داشت .

مدیر کل راه آهن شمال شرق ۲ با هیئت تجاری و سرمایه گذاران  قزاقی  از محل احداث بندر خشک اینچه برون و محوطه های ترانزیت نفت کوره ، کلینکر صادراتی و انبار های عمومی وجا نمایی محلهای ایجاد سیلوی غلات به ظرفیت ۵ میلیون تن ،انبار ذخیره سوخت و محل دپوی واگن ها و کانتینر های قطار نبز بازدید و بررسی های میدانی را انجام دادند.

در این بازدید هیئت تجاری و سرمایه گذاران  قزاقی نیز به ابراز نظر پرداختند و وجود پایانه ریلی وخطوط ترانزیتی اینچه برون  و احداث بندر خشک اینچه برون را در این منطقه ( استان گلستان )و پتانسیلهای موجود این منطقه  نقطه عطفی برای تحکیم روابط تجاری و اقتصادی و حمل و نقل ریلی بین ایران وقزاقستان دانستند

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۴:۵۳ ب.ظ

دیدگاه