- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گلستان از ابلاغ الکترونیکی بیش از ۴۵ هزار برگه اوراق قضایی در استان خبرداد

ابلاغ الکترونیکی بیش از ۴۵ هزار برگه اوراق قضایی در گلستان این اوراق از زمان شروع به کار سامانه ثنا از آبان ماه تا کنون به طرفین پرونده ، الکترونیکی ابلاغ شد.
البرز گلستان/معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گلستان با اشاره به مشاهده ی ۶۴ درصد اوراق قضایی که الکترونیکی ابلاغ شده است گفت : مشاهده ی این اوراق یعنی طرفین پرونده از تاریخ و ساعت دادگاه خود آگاه شده اند و در نتیجه هیچ عذری از آنان برای حاضر نشدن در روز دادگاه پذیرفته نیست .
حجت الاسلام سید محسن رسولی گفت : در روش سنتی که مامور برگه ی ابلاغ را به منزل افراد می برد امکان مطلع نشدن فرد از تاریخ و ساعت دادگاه و در نتیجه تجدید وقت به دلیل حضور نیافتن طرفین در محکمه وجود دارد .
رسولی افزود : در سه ماه گذشته بیش از ۳۲۸ هزار برگه اوارق قضایی صادر شده است که ۱۴ درصد آن ها الکترونیکی بود.
وی ادامه داد: پس از ارسال اوراق قضایی، پیامک نیز در چند مرحله برای طرفین پرونده فرستاده می‌شود تا از ارسال اوراق قضایی به حساب کاربری خود آگاه شوند و به آن مراجعه کنند.
رسولی ، افزایش سرعت رسیدگی به پرونده ها، کاهش تجدید وقت پرونده‌ها به علت مشکلات موجود در ابلاغ کاغذی اوراق قضایی و صرفه جویی در وقت و هزینه‌ها را از اهداف راه‌اندازی سامانه ابلاغ الکترونیک اوارق قضایی ( ثنا ) عنوان کرد .
معاون فناوری و اطلاعات دادگستری گلستان با بیان این که ابلاغ الکترونیک به سرعت در استان فراگیر خواهد شد گفت : در این روش برخلاف روش سنتی هیچ ماموری ابلاغ را در منزل افراد نمی برد و به همین علت نیز ایجاد پست الکترونیک قضایی در سامانه ی ثنا برای همه ی مراجعین به دادگستری الزامی است .
رسولی افزود: اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با مراجعه به نشانی www.sana.adliran.ir برای پیش ثبت نام و ایجاد حساب کاربری اقدام و برای تایید آن در گرگان به دفاتر خدمات قضایی و در دیگر شهرستان ها به دادگستری ها مراجعه کنند.
پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل گلستان

0 [1]
0 [1]