- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

دکتر حسین‎پور مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان خبرداد: تا پایان سال جاری تمامی مددجویان در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج وام خود را دریافت می کنند

البرز گلستان/دکتر حسین‎پور مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه  گلستان اظهار داشت:شما اصحاب رسانه در افزایش اعتماد عمومی به کمیته امداد زحمت می کشید و خروجی افزایش درآمدها کمک به نیازمندها می باشد.

وی افزود: بایدمتاسفانه گفت  در کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان ۵۹ هزار و ۸۷۲ خانوار  ۱۰۶ هزار و ۱۰۴ نفر و۵ هزار و ۸۹۸ یتیم، یک هزار و ۱۹۶ دانشجو طلبه و ۹ هزار و ۸۶۴ دانش‎آموز را تحت پوشش  داریم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان سپس اظهار کرد: ۲۶ هزار بیمه شده درمان تحت پوشش داریم  و ۱۶ هزار حامی ایتام در استان گلستان با ما همکاری می‎کنند.

دکترحسین‎پور همچنین خاطر نشان کرد : مهم‌ترین سرفصل‎های ما در استان سرفصل مسکن است و امسال ۲۹۲ مسکن شهری برای نیازمندان خریداری کردیم و همچنین ۵۱۳ مسکن برای مددجویان در استان گلستان تامین شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام (ره) گلستان ضمن بیان اینکه تا پایان ده ماه ۹۸ درصد اعتبارات کمیته امداد استان گلستان با کمک ۱۲ بانک جذب شد. و احتمال دارد تا۱۱۰درصد تا پایان سال این اعتبارات محقق گردد.

وی افزود:یک‌هزار و ۷۰۰ شغل از محل تخصیص اعتبارات کمیته امداد امام خمینی‎(ره) استان گلستان که ۲۷ میلیارد تومان است ایجاد شده است. ضمن آنکه حدود ۵ هزار و ۵۰۰ خانوار از حمایت کمیته امداد گلستان امسال به مرحله خودکفایی و توانمندی رسیده اند و خارج شدند

حسین پور سپس تاکید کرد: زمانی که درآمد خانواربه اندازه‎ای ۵۰درصد ونصف حقوق مصوب کار می‎رسد مستمری آنها قطع می‎شود .

مدیر کل کمیته امداد امام (ره) گلستان در باره اهدای جهزیه گفت: امسال ۱۳۶۵ فقره جهزیه به ارزش ۲میلیاردو ۸۰۰میلیون تومان پرداخت photo_2017-02-19_20-06-00 [1]شده است و همچنین  ۴ هزار و ۴۲۴ فقره وام درمانی کارگشایی  به مبلغ ۵ میلیارد و ۸۰۰  تومان پرداخت شد.

دکترحسین‎پور با بیان اینکه سرفصل های ما در کمیته امداد امام خمینی‎(ره) استان گلستان مسکن، اشتغال، اهدای جهیزیه، تسهیلات ضروری و مشاوره رایگان حقوقی با همکاری کانون وکلا می باشد گفت : حضور فتاح، رئیس سازمان کمیته امداد کشور در استان دو مصوبه خوب به همراه داشت و بر اساس آن تسهیلات۱ هزار و ۲۰۰ نفر از مددجویانی که از سال۹۴ پشت صف دریافت تسهیلات ازدواج بودند تا پایان سال بروز می شود واعتبارش نیز رسیده است.

وی با بیان اینکه ۴ میلیارد تومان اعتبار برای وام‎های ضروری و ازدواج استان گلستان در نظر گرفته شده، افزود: در حوزه کمک‎های مردمی در ۱۰ ماه امسال ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار مردمی جذب شده و این میزان ۹۸ درصد اعتباری بود که پیش‎بینی می‎کردیم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان با بیان اینکه  امسال گلستانی‎ها ۲۲ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است وپیش‎بینی ما برای زکات امسال برای استان گلستان ۲۱ میلیارد تومان بود.

حسین‎پور افزود: برای جشن نیکوکاری رویکرد امسال پایگاه محوری نیست و به مراجعه محوری  و به سمت خیرین تبدیل شده و گروه‎های مختلف دسته‌بندی شده است. ضمن آنکه امسال برای جشن نیکوکاری ۳۰۰ هزار پاک چاپ می‎شود و در مدارس توزیع خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان یادآور شد: پارسال ۹۴۰ میلیون در جشن نیکوکاری  گلستانی‎ها کمک کردند و امسال ۱میلیاردو۲۰۰میلیون تومان پیش بینی مادر جشن ‎نیکوکاری کمک‎های نقدی است.

وی افزود : اولویت کمک نقدی ما بیشتر بدلیل رساندن آسان به دست نیازمند و تامین سلیقه خانواده و کرامت است.

دکترحسین‎پور با بیان اینکه  شماره حساب ۰۱۰۲۱۹۶۴۵۹۰۰۰ و شماره کارت۶۰۳۷۶۹۱۹۸۰۰۰۸۱۸۹  آماده دریافت کمک‎های نقدی هم‎استانی‎های عزیز برای جشن نیکوکاری است،

وی افزود:  ۱۸ اسفند جشن نیکوکاری در همه مدارس استان گلستان برگزار می‌شود و در ۱۹ اسفند ماه  پایگاه‎های کمیته امداد هدایا و کمک‎های نقدی مردم را جمع‎آوری می‎کنند و در روز  ۲۰ اسفند ماه در مصلی این امر انجام خواهد شد.

وی گفت: در استان گلستان ۳۳ هزار و ۱۴۷ زن سرپرست خانوار وجود دارد و بیشتر سرپرستی خانوار به علت فوت و طلاق  بیشتر از نوع اعتیادبوده است.

دکتر حسین پور در خاتمه تاکید کرد : کمیته امداد همه اعتبارتش دولتی است و ۱ریال از کمک های مردمی صرف کارهای اداری و حقوقی نمی شود.

0 [2]
0 [2]