آیت‌الله نورمفیدی امام‌جمعه گرگان:شکوه کشور آمریکاظاهری و همراه با فساد بوده واین همان فسادی است که موجب از هم پاشیدن شوروی سابق شد

البرز گلستان/آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی امام‌جمعه گرگان در نماز عبادی سیاسی روز جمعه شهر گرگان که با حضور پرشکوه مردم برگزار شد، با اشاره به بیانات حضرت امیرالمؤمنین (ع) در خطبه ۱۷۵ نهج‌البلاغه گفت: افرادی که برای نخستین بار صاحب پست و مقامی می‌شوند به نزدیکان و اطرافیان خود وعده‌های کاری و مالی می‌دهند اما حضرت علی (ع) زمانی که با فشار و اصرار مردم و بعد از سال‌ها خانه‌نشینی روی کار آمد به هیچ‌ یک از اطرافیان خود چنین وعده‌هایی ندادند و فرمودند من تنها بر اساس وعده الهی عمل می‌کنم.

وی افزود: حضرت علی (ع) با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خطبه نهج‌البلاغه خود می‌فرماید آن‌هایی که گفتند رب ما خداست و در این راه روی حرف خود ایستادگی کردند خداوند پاداشی برای این افراد در نظر گرفته و ملائکه بر این افراد نازل می‌شوند و از سوی خدا به این افراد وعده بهشت می‌دهند.

عبادت انسان باید همراه با انگیزه الهی باشد

امام‌ جمعه گرگان با بیان اینکه باید در مسیر زندگی، کتاب خدا را مبنای حرکت خود قرار دهیم و خدا را درست بندگی کنیم، گفت: انسان باید در عباداتش قصد قربت و اخلاص داشته باشد و نماز خواندن و روزه گرفتنش تنها با انگیزه الهی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان گفت: پیامبر اکرم (ص) برای ما دو میراث به یادگار گذاشته که یکی قرآن و دیگری عطرت بوده و ما باید تلاش کنیم از این دو به‌ خوبی مراقبت کنیم و هوای نفس را از خود دور کنیم.

امام‌جمعه گرگان در خطبه دوم ضمن تشکر از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن گفت: زمانی کشورهای دنیا راهپیمایی ۲۲ بهمن در ایران را تنها راهپیمایی چند صد هزارنفره معرفی می‌کردند اما حالا شاهدیم همان کشورها و رسانه‌ها اعتراف می‌کنند که راهپیمایی ۲۲ بهمن میلیونی بوده است.

وی با بیان اینکه مردم و شرکت‌کنندگان در راهپیمایی نشان دادند با وجود مشکلات جامعه به اصول انقلاب پایبند هستند، اظهار کرد: مردم با حضورشان نشان دادند هر جا لازم باشد برای دفاع از انقلاب خود به میدان می‌آیند.

امام‌ جمعه گرگان گفت: اختلاف‌ سلیقه در همه‌ جا و بین تمامی احزاب وجود دارد اما احزاب باید تلاش کنند در کنار اختلاف‌ سلیقه سعه‌صدر داشته باشند.

وی با اشاره به جشنواره‌ها و برنامه‌های قرآنی که هفته‌های آینده در گرگان برگزار می‌شود، اظهار کرد: باید تلاش کنیم این جشنواره‌ها و برنامه‌های قرآنی تحت عناوین مختلف مانند شعر، موسیقی، فیلم و … نتیجه‌ای جز نزدیکی مردم به قرآن نداشته باشد.

آیت‌الله نور مفیدی گفت: با رصد اتفاقات کشور آمریکا طی روزهای گذشته شاهد استعفای مشاور امنیتی رئیس‌جمهور آمریکا بودیم که به وی از سمت جناح مخالف رئیس‌جمهور اتهام جاسوسی زده‌شده بود.

وی افزود: این مسائل نشان می‌دهد شکوه کشور آمریکا ظاهری و همراه با فساد بوده و این همان فسادی است که موجب از هم پاشیدن شوروی سابق شد./ مهر

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۴:۳۳ ب.ظ

دیدگاه