مهندس رجایی مدیر تعاون روستایی گلستان خبرداد: کسب نخستین تولید کننده بذر هوشمند و مثمر در کشوربا تولید ۲۰ درصدبذر کشور

البرز گلستان/مهندس محمد تقی رجایی مدیر  تعاون روستایی گلستان  عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید اداره تعاون روستایی شهرستان رامیان اظهار داشت: توانسته‎ایم عضو هیئت رئیسه انجمن تولید بذر کشور شویم و این توفیق بزرگی است.

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد بذر مورد نیاز کشاورزان استان را تعاونی‎ها تولید بذر تهیه می‎کنند.     مدیر کل تعاون روستایی گلستان یادآور شد : تعان روستایی سهم ۳۰ درصدی درتامین و تولید سایر نهاده‎ها را دارد و تقویت و توسعه تعاونی‎ها و تشکل‎ها جزو اولویت‎های کاری ما بشمار می‎رود.

 مدیر کل تعاون روستایی گلستان خاطر نشان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی ۶۲ برنامه را تعریف کرده بودیم و توانستیم کلیه این برنامه‎ها را اجرایی کنیم.

 وی تصریح کرد: در طی ۲ ماه اخیر ۲ هزار و۵۰۰ نفر را در بحث کشاورزی و مباحث مربوط به آن  آموزش دادیم و این آمار در کل سال تا به امروز به عدد ۵ هزار نفر رسیده است.

 رجایی یادآور شد: در طول سال ۲۰ دوره آموزشی را که تعهد داشتیم را انجام دادیم تا بتوانیم ناکارآمدی‎ها را جبران کنیم و به دانش تعاونی‎ها بیفزایم.

مدیر  تعاون روستایی گلستان گفت: تولید کننده ۲۰ درصد بذر در کشور هستیم و به عنوان نخستین تولید کننده بذر هوشمند و مثمر در کشور شناخته می شویم.

 رجایی خاطر نشان کرد: در سالجاری حدود ۵۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی را از کشاورزان گلتانی در بورس خریداری کردیم.

وی با بیان اینکه در استان گلستان ۲۷۰ تعاونی و تشکل وجود دارد ، گفت: تعاونی‎های کشاورزی امسال محصول جو را به نیابت از دولت خریداری کردند و توانایی‎های خود را به اثبات رساندند.

سید محمود سید محمدی، رئیس سابق اداره تعاون روستایی شهرستان رامیان نیز در این مراسم اظهار داشت: در سالجاری در دو شهرستان رامیان و آزادشهر ۹۲ کیلو زعفران خریداری شده است و ۱۸۰ ساعت کلاس آموزشی برای کشاورزان برگزار کردیم.

وی افزود: ۹۸۵ تن بذر تولیدی در این شهرستان داشتیم و همچنین ۹۹ هزار تن‌ بذر را در بین کشاورزان رامیانی توزیع کردیم.

 رئیس سابق اداره تعاون روستایی شهرستان رامیان ادامه داد: یک هزار و ۴۲۰ تن کود بین کشاورزان شهرستان‎های آزادشهر و رامیان توزیع شده است

 وی در پایان گفت: در دو شهرستان رامیان و آزادشهر سه شرکت خدمات کشاورزی تاسیس شده و ۵ واحد ساختمانی، اداری و خدماتی نیز ساخته شده است.

   در پایان این مراسم از خدمات چهار ساله سید محمود سید محمدی تقدیر شد و اقای حسین گلچین به عنوان رییس جدید اداره تعاون روستایی شهرستان رامیان معرفی شدند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۶:۰۶ ب.ظ

دیدگاه