طبرسامدیر کل امور اقتصادی ودارایی گلستان از نهادینه شدن و پایه ریزی فرهنگ پرداخت مالیات درجامعه به صورت کامل توسط همه نهادها وسازمان هاخبرداد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان؛لزوم نهادینه شدن فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه

البرز گلستان/ داود طبرسامدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گفت : فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه باید به صورت کامل توسط همه نهادها و سازمان ها پایه ریزی و نهادینه شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ، داود طبرسا مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان درجلسه کارگروه درآمدها و تجهیز منابع استانی که با حضور اعضاء کارگروه در محل سالن جلسات سازمان برنامه و بودجه استان برگزار شد ، مالیات را یکی ازابزارهای حاکمیتی دولت عنوان نمود  و گفت:  عموم مردم باید خود را ملزم به پرداخت مالیات بدانند.
طبرسا در ادامه در خصوص لزوم پیاده سازی کامل طرح جامع مالیاتی و شناسایی مودیان مالیاتی و راهکارهای جلوگیری از فرار مالیاتی صحبت نمود و گفت : فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه باید به صورت کامل توسط همه نهادها و سازمان ها پایه ریزی و نهادینه شود.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان با اشاره  به گزارش وصول درآمد های ۱۰ماهه سال جاری استان گفت :  تا پایان دی ماه سال جاری مبلغ ۳۴۰میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان وصول گردیده که این رقم نسبت به ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۴ به میزان ۱۷ درصد رشد را نشان می دهد.
وی تصریح کرد  از مبلغ ۳۴۰میلیاردو ۱۱۰ میلیون تومان وصولی ، مبلغ ۲۹۹ میلیارد و  ۲۲۹ میلیون تومان آن معادل ۸۸ درصد درآمدهای مالیاتی و ۱۲ درصد آن به مبلغ ۴۰ میلیارد و ۸۸۲ میلیون تومان را سایر درآمدها تشکیل می دهد.
به گفته وی ۸۰ درصد درآمد مصوب  سال ۱۳۹۵تاپایان دی ماه در استان گلستان وصول شده است.
طبرسا ضمن تشریح درآمدهای مالیاتی استان اظهار داشت:درآمدهای مالیاتی ۱۰ماهه  استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳درصد رشد داشته است که بیشترین سهم درآمد ، به مالیات بر درآمد با ۱۱۲میلیاردو ۲۷ میلیون تومان و کمترین ، به مالیات برثروت با  ۱۳ میلیارد و  ۳۳۹ میلیون تومان تعلق دارد که از کل درآمدهای مالیاتی ۳۷ درصد آن به مالیات بر درآمد و ۲۶  درصدآن به مالیات بر شرکتهای غیر دولتی و ۳۲ درصد آن مالیات بر کالا و خدمات ۵ درصد آن به مالیات بر ثروت اختصاص دارد .
در این جلسه همچنین مدیران و نمایندگان دستگاههای اجرایی و اعضای ستاد به بحث و تبادل نظر در رابطه با وضعیت وصول درآمدهای دولتی و ارایه راهکارهای لازم برای افزایش درآمدهای استان پرداختند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱:۳۲ ب.ظ

دیدگاه