نیک نیامدیر کل تامین اجتماعی گلستان:دریافت مقرری بیمه بیکاری حق هر کارگر بیمه شده بیکار است و تمام برنامه های این سازمان نیز در جهت حمایت و خدمات دهی مطلوب به آنان است

هزینه های بیمه بیکاری در گلستان نسبت به سطح درآمدی از محل دریافتی سه درصد حق بیمه بیکاری، نامتناسب و تهدیدی برای این صندوق در استان است.

البرز گلستان/مدیر کل تامین اجتماعی گلستان درکارگاه آموزشی مشترک کارشناسان بیمه بیکاری که با حضور کارشناسان حوزه بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارشناسان امور فنی بیمه شدگان و نامنویسی و حسابهای انفرادی اداره کل و شعب تامین اجتماعی استان در سالن همایش آن اداره کل برگزار شد با بیان مطلب فوق گفت: تا پایان آذر ماه امسال درآمدهای این صندوق در استان از محل دریافتی حق بیمه بیکاری مبلغ ٢١ میلیارد تومان و هزینه های صورت گرفته برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری به حدود ٣٢ میلیارد تومان رسید.

علی اصغر نیک نیا افزود: درآمدهای حاصل ازمحل دریافتی سه درصد حق بیمه بیکاری تا پایان آذر ماه سال گذشته نیز ١٩ میلیارد تومان و هزینه های انجام شده حدود ٢۵ میلیارد تومان بود.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان آذرماه سال جاری تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در این استان به سه هزار و ٨٩٧ نفر رسید درحالیکه این تعداد در مدت زمان مذکور در سال گذشته سه هزار و ۶٧۵ نفر بود.

وی عنوان کرد: دریافت مقرری بیمه بیکاری حق هر کارگر بیمه شده بیکار است و تمام برنامه های این سازمان نیز در جهت حمایت و خدمات دهی مطلوب به آنان است اما متاسفانه به علل مختلف در بسیاری از موارد افرادی با وجود اشتغال به کار به نوعی دیگر و در جایی دیگر مشمول دریافت این مقرری شده اند که این می طلبد تا با تعامل و هماهنگی بین این سازمان و مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی فقط افراد واجد شرایط و مستحق مشمول دریافت مقرری بیکاری شوند.

وی تاکید کرد: برای پیشبرد بهتر امور و افزایش شناسایی افراد مستحق و غیر مستحق و در جهت حفظ و صیانت از صندوق بیمه بیکاری باید با تعامل بیشتر و نگاهی مشترک به نوع حساسیت این موضوع همه باید در کنار هم با ارزیابی کارشناسی و تشریک مساعی برای اتخاذ تصمیمات مشترک، راهبردی و لازم الاجرا حرکت کنیم.

مدیر کل تامین اجتماعی گلستان تصریح کرد: با تقویت تعامل و هماهنگی بین مجموعه های تعاون، کارو رفاه، تامین اجتماعی و آموزش فنی و حرفه ای در قالب یک تیم و کار گروهی منسجم بسیاری از مشکلات و تهدید ها مطرح می شود، چالش های مختلف مورد ارزیابی قرار می گیرد و پیشنهارات حل مسئله مطرح می گردد و در نهایت محصول نهایی که همان رای مشترک راهگشا است صادر می گردد و این گامی مهم در جهت بسط عدالت، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۵:۰۵ ب.ظ

دیدگاه