- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

نیک نیامدیر کل تأمین اجتماعی گلستان:کارفرمایان خوش حساب در صورت پرداخت نقدی و یا درخواست تقسیط بدهی تا حداکثر یک سال، تمامی جرائم بیمه ای آنان بخشیده می شود

البرز گلستان/مدیر کل تأمین اجتماعی گلستان در دیار با فرماندار بندر گز با اشاره به حماسه فجر آفرینان و نقش پر رنگ کارگران در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و برچیده شدن نظام ظلم و طاغوت و لحظه ورود تاریخی امام (ره) به کشور و پیروزی حق بر باطل،  بر تعیین تکلیف بدهی تمامی کارفرمایان گلستان به به آن سازمان تاکید کرد.

علی اصغر نیک نیا گفت: بخشنامه بخشودگی جریمه حق بیمه کارفرمایان خوش حساب در راستای قانون حداکثر استفاده از توان واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی با پیشنهاد این سازمان و وزارت رفاه، کار و امور اجتماعی به منظور حمایت از کارگاه های فعال توسط هیئت دولت تصویب و ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی واحدهای فعال تولیدی،صنعتی، معدنی و خدماتی و نیز مشاغل سخت و زیان آوری که  بدهی آنها به پیش از چهاردهم مهر ۱۳۸۰ مربوط است می توانند از مزایای بخشودگی جریمه حق بیمه استفاده کنند و این طرح شامل کارگاه های تعطیل و ورشکسته، کارگران ساختمانی و رانندگان نمی شود.

وی اظهار کرد: مبنای بررسی سوابق کارفرمایان خوش حساب، ارسال لیست صورت مزد یا حقوق بیمه شدگان طبق ماده ۳۹ قانون تامین اجتماعی و پرداخت کامل حق بیمه حداقل ۴ ماه ظرف ۱۸ ماه قبل از وقوع دلایل ابرازی می باشد.

نیک نیا اعلام کرد: مدت اجرای طرح بخشودگی جریمه حق بیمه کارفرمایان سه ماه از روز نوزدهم دی ماه سالجاری تا روز نوزدهم فروردین سال آتی است و این زمان مناسبی است تا تمامی کارفرمایان کارگاههای فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی دارای بدهی به سازمان تأمین اجتماعی از این فرصت جدید سه ماهه برای پرداخت و یا تقسیط بدهی خود استفاده کنند و مشمول بخشودگی جریمه حق بیمه شوند.

وی یادآور شد: کارفرمایان خوش حساب در صورت پرداخت نقدی و یا درخواست تقسیط بدهی تا حداکثر یک سال، تمامی جرائم بیمه ای آنان بخشیده می شود اما اگر کارفرمایان امکان پرداخت نقدی بدهی خود را نداشته باشند می توانند درخواست تقسیط آن را حداکثر تا ٣۶ قسط ماهانه نمایند که در اینصورت بخشودگی به صورت درصدی متناسب با تعداد قسط می باشد.

وی عنوان کرد: کارفرمایان درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف ١٨ ماه از بخشودگی معادل ٨۵ درصد، درصورت پرداخت ظرف مدت ٢۴ ماه از بخشودگی معادل ٧۵ درصد، درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف مدت ٣٠ ماه از بخشودگی معادل ۶٠ درصد و در صورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر ظرف مدت ٣۶ ‌ماه نیز از بخشودگی معادل ۵٠ درصد جرائم مربوطه برخوردار می شوند.

مدیر کل تأمین اجتماعی گلستان تصریح کرد: در صورت عدم پرداخت هریک از اقساط در مهلت مقرر قانونی ، بدهی تبدیل به حال شده و به همراه مانده جرائم قبلی و جرائم محاسبه شده  از تاریخ تبدیل به حال، طبق مقررات وصول خواهد شد.

0 [1]
0 [1]