مهندس پیش‌قدم رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیر اجرای سرشماری گلستان درجشنواره رسام از کسب رتبه۵ کشوری از نظر کیفیت درسرشماری نفوس و مسکن خبرداد

مهندس پیش‌قدم رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیر اجرای سرشماری گلستان درجشنواره رسام از کسب رتبه۵ کشوری از نظر کیفیت درسرشماری نفوس و مسکن خبرداد

البرز گلستان/مراسم اختتامیه سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ استان گلستان با عنوان جشنواره رسام (رسانه، سرشماری، اطلاع‌رسانی، مطبوعات و مردم با حضور مهندس پیش‌قدم رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیر اجرای سرشماری استان، ملاغلامعلی معاون آمار و اطلاعات سازمان و قائم مقام مدیر اجرای سرماری، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های و رده های اجرایی ستادهای سرشماری استان و شهرستان‌ها در روز پنج‌شنبه در سالن اجتماعات اداره کل نوسازی مدارس برگزار گردید.

پیش‌قدم در این همایش اظهار کرد: استان گلستان با ۵۳ درصد حضور مردم در سرشماری اینترنتی در مقابل میانگین ۴۳ درصدی کشور، توانست حائز رتبه دهم در در بین استان‌های کشور شود.

وی افزود : از استان گلستان شهرستان ترکمن در سرشماری آزمایشی سال ۱۳۹۴، جزء ۵ شهرستان کشوری بوده که در این طرح ملی حضور داشته است.

پیش قدم:برای اولین سرشماری اینترنتی، جمع‌آوری الکترونیکی و با استفاده از تبلت و سرشماری تلفنی از خانوارهای غائب انجام شد

مدیر اجرای سرشماری گلستان سپس ضمن تاکید بر تفاوت این سرشماری با سرشماری‌های گذشته گفت : برای اولین سرشماری اینترنتی، جمع‌آوری الکترونیکی و با استفاده از تبلت و سرشماری تلفنی از خانوارهای غائب انجام شده است.

وی در تأیید سرشماری اینترنتی، مزایای آن را کاهش هزینه دولت و تسریع و صرفه‌جویی در وقت مردم گفت : از ۲۵ میلیون خانوارشرکت‌کننده در سرشماری کشور، در حدود ۱۱ میلیون نفر در سرشماری اینترنتی شرکت کردند که جمعیتی بالغ بر ۳۷ میلیون نفر بوده که این حضور در دنیا بی‌سابقه بوده است و برای کشور ایران افتخار و نشان در عرصه کار و تلاش و خرد جمعی و یک سازمان جهاد یافته بوده است.

حسین پیش‌قدم ضمن بیان اینکه در ابتدای سرشماری ما رتبه ۲۹ کشوری را داشته‌ایم ولی تشکیل کارگروهی در ستاد استان و کمک کلیه photo_2017-02-03_22-33-07دستگاه‌های اجرایی مرتبط، در روزهای پایانی  رتبه ۷ کشوری و در انتهای سرشماری اینترنتی، جایگاه ۱۰ کشوری را بدست آوردیم. ایشان اظهار کردند : باید از مدیران، کارکنان دستگاه‌های اجرایی، اصحاب رسانه، مردم شهر و روستا، فرمانداران، بخشداران و دهیاران تشکر کنیم. وی ضمن تشکر از رده‌های اجرایی عملیات میدانی (معاونین فنی، کارشناسان و آمارگیران) اشاره به کسب رتبه ۵ کشوری از نظر کیفیت سرشماری داشتند که می‌بایست از همه عوامل اجرایی استان و شهرستان‌ها تشکر ویژه‌ای داشته باشیم.

کسب رتبه برتر در حوزه IT سرشماری در کشور

وی همچنین ضمن اعلام کسب رتبه برتر در حوزه IT سرشماری در کشور و همچنین اقدامات مهم در پشتیبانی و پرداخت دستمزد کلیه رده‌های اجرایی در پایان سرشماری که جزء استان‌های پیشرو بوده و در کمیته نقشه و اطلاعات مکانی اشاره به اقدامات این حوزه شامل اصلاح و بهنگام‌سازی نقشه‌ها و اتصال کدپستی به بلوک‌های آماری با همکاری اداره کل پست استان کردند.

مدیر اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان، در این همایش از حضور فعال ۱۳ دستگاه استان که همکاری کاملی داشته‌اند، و همچنین برخی دستگاه‌های اجرایی که حضور ۱۰۰ درصدی کارمندان و خانواده‌های آنان در سرشماری اینترنتی داشتند، تقدیر و تشکر نمودند.

وی همچنین از حضور بیش از ۱۲ هزار نفر از کارکنان اداری در سرشماری اینترنتی به عنوان یک حرکت مثبت در استان نام برد.

در خاتمه از اصحاب رسانه برتر استان، دستگاه‌های اجرایی مشارکت‌کننده در سرشماری، رده‌های اجرایی ستادهای استانی و شهرستانی و رده‌های اجرایی منتخب سرشماری، با ارائه لوح تقدیر، تشکر و قدردانی گردید.

ملاغلامعلی قائم مقام ستاداجرایی سرشماری استان:ستادسرشماری کشور درحال انجام مراحل پایانی استخراج نتایج این سرشماری هستند.

قبل از پیش‌قدم، ملاغلامعلی قائم مقام ستاد اجرایی سرشماری استان، ضمن خیر مقدم به همه حاضرین و زحمت‌کشان در این عرصه، از تلاش دو ساله و شبانه‌روزی photo_2017-02-03_22-32-58همکاران خود در ستاد سرشماری کشور (مرکز آمار ایران)، زحمات چندماهه همکاران خود در ستاد سرشماری استان و عوامل اجرایی سرشماری شهرستان‌ها و کلیه دستگاه‌های اجرایی که در انجام این امر مهم و ملی نقش بسزایی داشتند، تشکر کرد و اعلام نمود : هم اکنون ستاد سرشماری کشور در حال انجام مراحل پایانی استخراج نتایج این سرشماری هستند.

ایشان تعداد رده‌های اجرایی ستاد سرشماری استان را ۱۰۷ نفر و ستاد سرشماری شهرستان‌ها را ۷۲۸ نفر به همراه ۱۸۲ خودرو و راننده اعلام نمودند.

در پایان یادآور می‌شود که اجرای سرشماری اینترنتی در فاصله زمانی ۳ تا ۳۰ مهر، اجرای سرشماری حضوری در فاصله زمانی ۲۸ مهر تا ۲۸ آبان‌ماه در سراسر کشور انجام گردید.

 

photo_2017-02-03_22-34-01

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۳ ب.ظ

دیدگاه