آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان در خطبه های نماز جمعه جهت حفظ انقلاب اسلامی خواستارحضور با شکوه مردم در مراسم۲۲ بهمن شد

البرز گلستان/به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی با قرائت خطبه های نهج البلاغه در نماز جمعه گرگان اظهار کرد: حضرت علی (ع) به مساله قضا و قدر اشاره دارد. قضا و قدر بحثی فلسفی و قرآنی است که تجلی اراده خداوند را در همه موجودات عالم نشان می دهد.

وی افزود: قرآن کریم می فرمایند هرچیزی در دنیا و عالم وجود دارد، خدا خالق آن است. در آیات قرآن، مکرر خداوند به این نکته اشاره و تاکید کرده حتی افکار انسان مخلوق خدا است و نمی تواند از دایره مخلوق و اراده خدا بیرون بیاید.

امام جمعه گرگان با بیان این که دو جور قضا و قدر داریم، بیان کرد: نوع اول چیزهایی است که در عالم اتفاق می افتد و همه آن ها بر اساس اراده خداست و مسیری را طی می کند که نمونه آن بارش باران است. نوع دیگر هم کارها و افکار ما را شامل می شود که باز هم اراده خدا شامل آن است، اما اراده انسان هم در این مساله نقش دارد.

وی اضافه کرد: به طور مثال قلب ما به صورت خودکار وظیفه خود را انجام می دهد و در حرکات آن در اختیار ما نیست و کاری به اراده ما ندارد. اما این که امروز من اینجا خطبه می خوانم، کسی من را مجبور نکرده و به اراده خودم آمده ام و شما را هم کسی مجبور نکرده است بلکه با اراده خود آمده اید. اما با این که با اراده خود آماده اید، بیرون از اراده خدا نیست.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: حضرت علی (ع) می فرمایند شما مردم از من خواستید و من را به این مقام رساندید اما من مبنای خاصی برای خودم دارم. علی (ع) از انسان هایی است که مبنای کارش همان چیزی است که انجام می دهد. ما هم باید به عنوان شیعه علی هر آنچه می گویم انجام دهیم و بین سخن و عمل ما تضاد نباشد.

وی اضافه کرد: امیرالمومنین می فرمایند برخی غرش می کنند اما پشت سر آن ها عملی نیست، اما من مانند باران اول می بارم بعد حرف می زنم. مبنا و زندگی حضرت علی (ع) بر اساس وعده های الهی است.

امام جمعه گرگان در خطبه دوم هم ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) اظهار کرد: این بانو شخصیت یک زن کامل را نشان داد و ثابت کرد که یک زن می تواند عالمه و عارفه باشد. این شخصیت بزرگوار شب یازدهم عاشورا در حالی ارتباط همیشگی خود را دمدمه های سحر با خدا داشت که سختی های بسیاری را تحمل کرده بود ولی نماز شب خود را ترک نکرد.

وی تصریح کرد: این که این بزرگواران چگونه نماز می خواندند و چگونه با خدا ارتباط می گرفتند هم بسیار مهم است. ای کاش انسان این زنان و مردان خدا را از نزدیک می دید و متوجه می شد وقتی عبادت می کنند چه حالی دارند.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که حضرت زینب (س) در فعالیت های اجتماعی هم بسیار موفق بود و شخصیت بزرگی داشت، گفت: خدمت به مردم، دلسوزی، علم و دانش، دستگیری از مردم و جامعه، نجات اجتماع و دین خدا همه از چیزهایی بود که حضرت زینب (س) در حد عالی خود داشت.

وی با تاکید بر این که زنان مسلمان و عالم اگر الگو بخواهند بهتر از زینب (س) پیدا نمی کنند، افزود: او دانشمندی استاد ندیده بود که باید الگوی زنان باشد نه فلان خواننده و بازیگر آمریکایی و غربی. این روز را به همه پرستاران و حتی آتش نشان هایی که در آتش پلاسکو زحمت  کشیدند و برخی از آن ها شهید شدند تبریک می گویم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان، در ادامه با تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: ۱۹ بهمن روز اعلام همبستگی همافران با مردم و انقلاب و روز نیروی هوایی است. آمریکا نیروهای خود را فرستاده بود تا شاه را حفظ کند و دائما در اتاق های فکر خود برنامه ریزی می کرد که ارتش را نگه دارد زیرا می دانست که اگر ارتش برود همه چیز تمام است. اما نَفَس قدسی حضرت امام (ره)، ارتش را که در اختیار رژیم و آمریکایی ها بود ولی ریشه مردمی داشت را جذب کرد.

وی بیان کرد: روز ۱۹ بهمن وقتی همافران در محضر مبارک حضرت امام رژه رفتند و شعارهایی که دادند امام فرمودند که شما سربازان امام عصر هستید. لذا یکی از عواملی که پیروزی انقلاب را تسریع کرد حرکت همافران بود.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: روز ۲۱ بهمن از ساعت چهار بعد از ظهر حکومت نظامی اعلام کردند اما امام (ره) متوجه این توطئه خطرناک شد. آن ها بنا داشتند که تمام نزدیکان امام (ره) را در تمام کشور جمع و آن ها را تبعید کنند تا امام و اطرافیون او نباشند و مردم بی سرپرست شوند.

وی با طرح این سوال که امام از کجا متوجه این توطئه شد؟ گفت: نقل شده که شهید مطهری به امام گفت که این دستور شما برای شکست حکومت نظامی خطرناک است با این حال امام (ره) هم فرمود که این تکلیف الهی است.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: کار به نقطه آخر رسیده بود که حضرت امام اطلاعیه ای صادر کرد و در آن بیانیه که ابتدای آن اشاره به گنبد و گرگان هم داشت، هشدار داد که اگر گارد شاه دست از مردم کشی برندارد تصمیم خود را می گیرد، سپس از مردم تهران خواست که اگر گارد عقب نشینی کرد آرامش خود را حفظ کنند اما برای دفاع از اسلام مجهز باشند.

وی با بیان این که امام حکومت نظامی را خلاف شرع دانست و از مردم خواست به آن توجهی نکنند، افزود: این اطلاعیه کشور را که در حال نابودی بود نجات داد زیرا با پیام حضرت امام (ره) ملت به خیابان ها ریختند و ارتش با اعلام بی طرفی وارد این عرصه نشد تا این که عزت کشور توسط امام حفظ شد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام به گردن همه ما و همه مظلومان عالم حق دارد. قبل از نهضت امام (ره) آمریکا اَبَرقدرتی بود که کسی جرات نداشت به او چپ نگاه کند اما امام (ره) به دنیا فهماند که اگر ملت با استقامت باشد آمریکا را می شکاند کما این که تاریخ نشان می دهد فرعون و نمرود شکست خوردند و این اراده و خواست خدا است که ظلم بشکند.

وی اضافه کرد: نهایت تاریخ هم این است که همه این ظالمان می شکنند و فرزند علی (ع) و فاطمه (س) به عنوان مردی بی نظیر جهان را از زیر بار ظلم و ستم نجات می دهد.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که دشمن خیال می کند ملت ایران از مشکلات خسته شده است، خاطرنشان کرد: ملت ایران همواره ثابت کرده مشکلات باعث نمی شود خسته و دلسرد شود و پای انقلاب ایستاده است. امیدوارم حضورمان در ۲۲ بهمن باشکوهتر از سال های قبل شود و انقلاب را حفظ کنیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۳ ب.ظ

دیدگاه