- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

دکتر کلثوم غفاری مدیر کل بانوان استانداری گلستان : بانوان مسلمان ایران می روندتا با حفظ همه ی شئونات اسلامی، برای رساندن کشوربه توسعه ی پایدار گام های اساسی بردارند

البرز گلستان/دکترغفاری مدیر کل بانوان استانداری گلستان در جشن پیروزی انقلاب اسلامی و ولادت با سعادت حضرت زینب سلام الله علیها در اجتماع بانوان گنبد کاووس ضمن تبریک و تهنیت ولادت عقیله ی بنی هاشم، حضرت زینب کبرا سلام الله علیها و روز پرستار، و تبریک سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ، با اشاره به برخی از نقش های زن در خانواده و اجتماع گفت:
منزلت زن مسلمان از چند منظر قابل بررسی و تعمق است، یکی به واسطه ی انسان بودنش، که خلیفه ی خدا در زمین است، روح الهی در او دمیده شده و بهترین نمونه خلقت است. یکی به واسطه ی مسلمان بودنش که او را متخلق به اخلاق حسنه، ایمان، تقوا و عمل صالح کرده است. که در این جهات هیچ تفاوتی با مرد ندارد. و دیگر به واسطه ی اینکه این انسان مسلمان، یک زن است. انسان لطیف، سرشار از عاطفه و عشق و محبت. در این ویژگی تفاوت هایی با مرد دارد که نه تنها ضعف یا عیب به شمار نمی آید بلکه مایه ی مباهات و افتخار است برای او.
غفاری در بخش دیگری از سخنانش با استناد به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) که میفرماید: زنان باید در مقدرات اساسی مملکت دخالت داشته باشند، گفت: حرکت بسیار لازم و مبارکی که به یمن اندیشه های حضرت امام و انقلاب اسلامی ایجاد شده و البته گاهی در این حرکت خواسته یا ناخواسته وقفه ایجاد شده است، اینک شتاب فزاینده ای یافته و بانوان مسلمان ایران می روند تا با حفظ همه ی شئونات اسلامی، برای رساندن کشور به توسعه ی پایدار و ترسیم شده در افق چشم انداز ۱۴۰۴ گام های اساسی بردارند. و حضور زنان در عرصه های اقتصادی، تولیدی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی شاهد این حرکت است.
وی در پایان ضمن تقدیر از حضور همیشگی و اثرگذار بانوان در پای صندوق های رای، به انتخابات آتی اشاره نمود و گفت: انتظار داریم شما بانوان عزیز و فرهیخته با تمام توان و درایت برای انتخاباتی پرشور خود را آماده کنید، و نه تنها در دادن رای که در گرفتن رای و قرار گرفتن در جایگاه های تصمیم گیری، نقش خود را به خوبی ایفا نمایید. چرا که توسعه پایدار محقق نخواهد شد مگر با حضور همه جانبه و آگاهانه ی شما بانوان توانمند.

0 [1]
0 [1]